Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

jonten

Medlem
Hej,

Någon som bokat Renault Talisman på Hertz Arlanda? Är de oftast snikutrustade eftersom V90 är deras premiumalternativ? Samma pris för en c klass på Sixt, så jag överväger sixt....
Min erfarenhet är att denna bilen är ovanlig på stationerna, med mitt avtal ligger den otroligt bra i pris, men har aldrig fått den alltid fått minst V60. Jag vill helt ärligt köra den en gång, men så länge de uppgraderar så klagar jag inte.
 
Det varierar mycket mellan hur stationerna uppgraderar. Bromma är usla, Centralen i Sthlm oftast bra, Sturup alltid strålande. Utomlands också varierat, ofta bättre i USA, Schweiz/Tyskland bra, Italien dåliga.

Jag tänkte mest på om ni resonerar kring om man har rätt till en uppgradering när man bokat mystery vehicle?

Mystery Vehicle är ju bilgrupp A så tekniskt sett får man en uppgradering vilken annan bilgrupp man än får? Men eftersom B är den lägsta bilgruppen man faktiskt kan få, bör man då få en nivå högre än det eller inte?
 

GOTBound

Medlem
HERTZ mailade att de uppdatera sina villor för Gold Plus Reward, innan jag trycker accept gillar jag att läsa igenom, dock är det inte ändringarna jag fundera på utan detta;

https://www.hertz.se/rentacar/emember/join/gold/displayTermsAndConditions.do?LinkType=HZSE#Part_B
2. VEM SOM FÅR KÖRA BILEN

Endast du och följande personer får köra bilen med din tillåtelse, under förutsättning att de uppfyller kraven som anges i följande mening ("Behöriga förare"): Din maka/make, sambo (om du inte är gift), arbetsgivare, dina anställda och arbetskamrater inom ramen för sin anställning samt ytterligare personer som uppfyller kraven från Hertz och som undertecknar ett formulär för "YtterligareBehöriga förare" i samband med uthyrningen. Med undantag för följande mening måste alla behöriga förare vara minst 20 år gamla och ha ett giltigt körkort som är utfärdat i en jurisdiktion som accepteras av Hertz. Avgifter kan förekomma för personer som inte har fyllt 25 år. För hyresperioder som påbörjas i Michigan och New York har personer mellan 18 och 24 år, som uppfyller Hertz övriga krav och som undertecknar ett formulär för Ytterligare Behöriga förare i samband med uthyrningen, rätt att vara Behöriga förare. Dock kan en avgift för underårig förare tas ut. Med undantag för parkering som görs av tjänsteperson eller i en nödsituation eller enligt vad som föreskrivs i lag, har inga andra personer rätt att köra bilen. I detta sammanhang ska "nödsituation" avse akuta omständigheter i enlighet med lagen i jurisdiktionen där den påstådda nödsituationen uppstod. Vad gäller personer som måste underteckna ett formulär för Ytterligare Behörig förare, kan andra krav gälla vid hyrestillfället, enligt Hertz godtyckliga bedömning och i den mån det tillåts enligt gällande lag kan Hertz även debitera en extra avgift för sådana personer. Med "sambo" avses en ogift person av samma eller motsatt kön som inte är din förälder, far- eller morförälder, syssling, barn, barnbarn, morbror, moster, svåger eller svägerska (antingen med blodsband eller adopterad), som bor stadigvarande på din adress och vars körkort visar samma adress som ditt körkort. Genom att köra bilen (oavsett om ett formulär fylls i för Ytterligare Behörig förare eller inte) anses en Behörig förare solidariskt ansvarig för dina skyldigheter enligt detta Avtal, både för Bilen och för andra skyldigheter som enligt Avtalet gäller för en Behörig förare av Bilen (till exempel skyldigheterna enligt paragraferna 9 och 10 (e)).
* * *

Stycket jag har markerat ang behöriga förare, skall det tolkas som att HERTZ gör skillnad på Behöriga förare och Ytterligare Behöriga förare dvs. de som räknas som Behöriga förare ingår default i hyran och kräver ingen avgift vilket det gör för Ytterligare Behöriga förare?

EK
 

Berglund

Medlem
Så har jag tolkat det. Den texten eller i varje fall mycket snarlik den lydelsen har funnits länge. Har därför aldrig betalat för extraförare hos Hertz.
 

B380-9 XWB

Medlem
Så har jag tolkat det. Den texten eller i varje fall mycket snarlik den lydelsen har funnits länge. Har därför aldrig betalat för extraförare hos Hertz.

Inom Norden eller oavsett?

Jag (PC) har hamnat i diskussioner med Hertz både på FRA och CLT gällande detta, men de gav sig inte.

Gällande ny T&C så finns det en tråd på Flyertalk och förutom tvetydig info så verkar ingen där lyckats med att godkänna i deras profil heller.
 

nissefalk

Medlem
Gällande ny T&C så finns det en tråd på Flyertalk och förutom tvetydig info så verkar ingen där lyckats med att godkänna i deras profil heller.

Så här stod det i mitt mail angående att acceptera de nya villkoren

Continued participation in Hertz Gold Plus Rewards, booking a reservation or entering into a rental using your member number after October 11, 2019 constitutes acceptance of the updated Terms.

87388-c268f41d85e2fa999a557aa31e2bcfa9.jpg
 

Attachments

  • Screen Shot 2019-09-14 at 19.42.10.png
    Screen Shot 2019-09-14 at 19.42.10.png
    371,1 KB · Visningar: 290
Toppen