Senaste nytt

SAS After Work, 12 september i Stockholm

Att kunna kombinera award och revenue låter riktigt spännande! Hoppas att det kommer mer info snart och att det inte dröjer allt för länge innan det blir en möjlighet :)

En brasklapp. Som jag förstod det handlade det inte om att kunna blanda alla revenue med awards, utan enbart ”best avalibility”-biljetterna tillsammans med ”best price”-biljetter. Det var även en begränsning att du inte kan blanda olika segment i tex utresan, utan hela utresan (eller hemresan) måste bestå av samma typ av biljett. Dvs du kan inte ha ARN-CPH i ”best avalibility” och CPH-EWR i award. Däremot kan du ha ARN-CPH-EWR i ”best avalibility” och EWR-CPH-ARN som award (best price)
 

Agö

Medlem
Som vi (men uppenbarligen inte de) vet så funkar det ju förstås redan, men man måste boka via Classic-sidan för att få det att funka, så jag antar att det kommer att börja funka i den vanliga bokningsdialogen också.
Nej då, jag har via vanliga hemsidan bokat flera enkelresor med FlyPremium-rabatt t.ex. inrikes Sverige, senast förra veckan x 2.

upload_2019-9-13_9-19-33.png
 

Thornado

Medlem
En brasklapp. Som jag förstod det handlade det inte om att kunna blanda alla revenue med awards, utan enbart ”best avalibility”-biljetterna tillsammans med ”best price”-biljetter.

"best availability" är ju helt vanliga revenuebiljetter, som bara råkar (del)betalas med poäng. Som jag skrev tidigare så var det dock inte helt klart för mig heller om det fortfarande kommer att gå att välja hur stor del som ska betalas med poäng (så att man i praktiken kan välja att i stort sett bara betala med pengar) eller om det enbart kommer att gå att betala med poäng på denna typ av biljett.

Nej då, jag har via vanliga hemsidan bokat flera enkelresor med FlyPremium-rabatt t.ex. inrikes Sverige, senast förra veckan x 2.

Jag får skylla på att det var för sent när jag skrev det där igår. Jag hade för mig att det var precis som du säger och att de på SAS inte hade koll, så jag testsökte biljetter bara för att dubbelkolla, men då fick jag ingen FlyPremium-rabatt förrän jag gick till Classic. Jag tror dock att det berodde på att jag hade glömt bort att logga in när jag sökte på "vanliga" sidan....
 

M.K

Medlem
Två saker till. Jag tog upp både min negativa uppfattning om ökningen av plast i plus samt borttagandet av varm handduk på short haul.

Svaren var att plastmängden i bl a kuben kommer gå ned inom kort och att de jobbar på en miljövänligare ersättningshandduk. Mer hygien igen i C vore trevligt.
 
Toppen