Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

JacobG

Medlem
I all röra med Turkish seating på dreamlinern, är det någon som sett information om det finns något säte i business med fästen för basinett, och i så fall vid vilken plats?

Rad 1 känns ju logiskt, men frågan är vid vilken/vilka platser...

1K tror jag det ska vara. Finns en trip report på FlyerTalk där det finns bild som visar att bassinet placeras bredvid bildskärmen. Osäker om det även finns motsvarande på plats 1A.
 

JacobG

Medlem
Tack! Då ska jag se om jag kan få till lite bra säte till familjen.

Här är länken till där du kan läsa bl a om platser för bassinet (Hade blandadet ihop det, det var inte FlyerTalk): The Best Seats In Turkish Airlines' Boeing 787-9 Business Class

Här är finns ytterligare bilder: Turkish Airlines New Business Class 787 IST to DPS (Bali) - FlyerTalk Forums

Bilden nedan visar utrymmet till höger om bildskärmen som enligt uppgift ska vara avsett för bassinet.
900,675-5d5d18e8a0404081ac1b0968dd799463-turkish-airlines-boeing-787-business-class-2000b.jpg
 

JacobG

Medlem
Efter tips från flera i den här tråden slängde jag iväg ett mail till oslo@thy.com, två dagar senare fick jag svar från George och nu är EF-säten fixade för båda flighterna :)

Väldigt glad för att det nu löst sig, men förundrad över att Turkish inte lyckas hantera detta bättre i ordinarie kanaler.
 

malmokalle

Medlem
Har en tur idag med TK1784 CPH-IST. Kollade ExpertFlyer och konstaterade att det är inte bara på B787 som man har problem med F-säte. Märkligt!

TK.jpg
 
Toppen