Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jonas Lindhe

Ny medlem
Hej,

Jag och 10-åriga dotterns skall med eurobonus resa Amex 2-4-1 till NY 28/11-1/12, Brussel Airlines dit och Swiss hem. Någon mening/möjlighet att drömma om att byta upp till First? Om ja, hur gör man på bästa sätt?

Trevlig kväll!
 

bnr

Medlem
Hej,

Jag och 10-åriga dotterns skall med eurobonus resa Amex 2-4-1 till NY 28/11-1/12, Brussel Airlines dit och Swiss hem. Någon mening/möjlighet att drömma om att byta upp till First? Om ja, hur gör man på bästa sätt?

Trevlig kväll!
Du väntar tills 14 dagar innan resan och kollar om LH släpper First.
Om de släpper First ut och du är lite ballsy så väntar och ser om de släpper First hem också.

Om de släpper First ut och du vill spela safe så ringer du och bokar om utresan till First. Sedan väntar du på att se om de släpper First hem också, gör de det så bokar du om hemresan också.
 

Jonas Lindhe

Ny medlem
Yes, med på detta men hyfsat nybörjare här så tänkte mer om någon har en uppfattning om chansen att lyckas. Är det för dåliga odds då släpper jag bara och är det bra kan man ju börja hoppas
 

oneM

Medlem
Yes, med på detta men hyfsat nybörjare här så tänkte mer om någon har en uppfattning om chansen att lyckas. Är det för dåliga odds då släpper jag bara och är det bra kan man ju börja hoppas
Det är helt beroende på destinationen men är man lite flexibel skulle jag säga att chansen är relativt stor att kunna flyga LH F.
 

Canadien

Medlem
Yes, med på detta men hyfsat nybörjare här så tänkte mer om någon har en uppfattning om chansen att lyckas. Är det för dåliga odds då släpper jag bara och är det bra kan man ju börja hoppas
Kommer det så kommer det, varför bry sig om odds? Kolla awardfares.com ellrr ring Tallinn 15 dagar innan avresa och repetera igen varje dag efter. Inget att tveka på om det dyker upp men odds är omöjligt att ge.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

ramo

Medlem
Kanske lite ot, men Lufthansa har just nu bra erbjudande ARN-Dubai från 9370 Sek Business och 23600 Sek First, utresa jan-maj.
Även ARN-Hong kong från 24800 Sek first.
 
Toppen