Senaste nytt

Curve betalkort

Med tanke på hur ofta Curve (och Revolut för den delen) har "tillfälliga problem" eller "systemunderhåll"...

Frågan är om de har fler/längre problem än andra kortutgivare, eller om de bara är bättre på att rapportera problem till användarna. Min personliga upplevelse tyder på det sistnämnda, men jag känner inte till några pålitliga siffror.
 

ekf

Medlem
Frågan är om de har fler/längre problem än andra kortutgivare, eller om de bara är bättre på att rapportera problem till användarna. Min personliga upplevelse tyder på det sistnämnda, men jag känner inte till några pålitliga siffror.
Det är möjligt att de är bättre på att rapportera, i alla fall de oplanerade problemen. De planerade underhållsstoppen som aviserats mig är vida överstigande i antal jmf med mina andra kort. Jag skulle gissa att legacy-utgivarna kör med fallbacksystem i större utsträckning, men nu gissar jag...
 

bstark

Medlem
Skulle för försöka gången använda Curve idag men fick problem med att få det att fungera med SAS EuroBonus Mastercard som underliggande kort. Köpet blev nekat två gånger på raken. Jag bytte sedan underliggande kort i appen till mitt kontokopplade Mastercard och då funkade det utan problem. Mina köpinställningar på SAS EB MC är inställda på 'Alla köpet på nätet tills vidare' så dessa bör inte vara problemet.

Någon annan som haft liknande problem eller har förslag på lösning?


Jag har "tryggare handel på nätet" och har väldigt sällan problem med SAS Mastercard, så den inställningen ska du inte behöva ha.
Ett köp som inte gick igenom nyligen var med Curve cash, trodde det var nåt speciellt med just cash, men nu tror jag snarare att det berodde på något allmänt fel.
Som sagt, störningar sker oftare med denna typ av kort än de traditionella.
 
Jag har "tryggare handel på nätet" och har väldigt sällan problem med SAS Mastercard, så den inställningen ska du inte behöva ha.
Ett köp som inte gick igenom nyligen var med Curve cash, trodde det var nåt speciellt med just cash, men nu tror jag snarare att det berodde på något allmänt fel.
Som sagt, störningar sker oftare med denna typ av kort än de traditionella.
OK, då ska jag ändra tillbaka till den mer säkra inställningen. Nu funkar kortet för övrigt, var i kontakt med Curve-supporten som bad mig ta bort SAS MC och lägga till det igen i appen.
 

henke12

Medlem
Fick återigen som Black Legacy välja 6st premium resellers,
Valde 6st och fick svar att "tada" - du får nu cashback fram tills maj 2019.

Hmm,
Får testa imorgon att köpa en kaffe på starbucks för att se om det funkar!
 

Skogi

Medlem
Någon som har en tanke om hur länge det dröjer innan vi investerare får share certificate samt våra investor rewards? Väntar ivrigt.
 
Toppen