Senaste nytt

Flixbus till Arlanda

Rokkoko

Medlem
Jag blev tvungen att dubbelkolla genom en provbokning men det stämmer inte att biljetterna är oflexibla. Det fragmår av information vid bokning att biljetten "är giltig på samma sträcka i upp till 12 timmar före och efter angiven avgångstid. Två stora väskor får medföras."

I så fall är det en bra deal, i synnerhet om man har studentrabatt. Enda problemet som jag ser det är hemvägen eftersom det är svårt att veta när man landar, vilket gör att man kan få vänta en stund.
 
Jag har åkt med Flixbus till Frankfurts flygplats och det kändes inte trevligt att strax före ordinarie avgångstid få ett SMS om att bussen var 45 minuter försenad (och att jag därmed missade värdefull lounge-tid). Det stora problemet med Flixbus är väl att bussarna kör så långa sträckor och därmed är känsliga för förseningar. Om jag skulle åka med Flixbus igen till en flygavgång så hade jag försäkrat mig om att det finns flera avgångar som enligt tidtabellen skall hinna fram i tid.
 

M.K

Medlem
@Gotland_t/r Var hittar du detta? I så fall är det ju bara att boka en 39:- avgång och sedan ta den avgång som passar inom tolv timmar. En gamechanger som någon skrev tidigare.

2B04F0F7-AEDC-4DD1-8C06-445D352F1A6E.jpeg
 
Last edited:

M.K

Medlem
Jag förstår inte detta och börjar tro de har något emot Apple. :D Du får en väska mer och flexibel biljett för samma pris. Jag har aldrig sett detta.
 

mha321

Medlem
Jag förstår inte detta och börjar tro de har något emot Apple. :D Du får en väska mer och flexibel biljett för samma pris. Jag har aldrig sett detta.
Det är ju vanligt att man får olika pris på diverse ställen om man byggt upp en tracking profil som går att de tror man är ok med att betala mer. Och man vet ju att Apple användare i genomsnitt är mer "betalningsvilliga" än andra så där behöver man ju inte ens tracking...
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen