Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

Johans00

Medlem
Hur är läget avseende protester/demonstrationer just nu? Rapporteringen i svensk media har ju minskat drastiskt. Någon som har tips på var det är bäst att följa rapportering för att få en riktig bild?
Jag är i HK just nu och det enda jag märker är att det är mycket mindre turister än vanligt. Dock så uppmanar de jag pratar med att inte hålla mig ute på sena kvällar mer än nödvändigt.
Sedan kan det ju braka loss igen när som helst och det är det jag är mest orolig för, är sugen på att komma på den här träffen men vågar inte boka något så långt fram i tiden.
 

henke12

Medlem
Hur är läget avseende protester/demonstrationer just nu? Rapporteringen i svensk media har ju minskat drastiskt. Någon som har tips på var det är bäst att följa rapportering för att få en riktig bild?

Rätt lugnt nu,
Det kan hända grejer och då är det framförallt på lördagar/söndagar och efter mörkret skulle jag säga.

Bra info finns på twitter #hkprotests
 
Verkligen gott om awards hem på söndagen (1dec). Har bokat 4 platser i SAS business redan, ändå finns det 2 kvar.
De du måste tänka på är att planet avgår 01:00 på natten så de är ju sent på natten från lördag till söndag. Om du nu inte vill vara med på träffen på lördag och dra direkt till flygplatsen?
 

gneken

Medlem
Hur är läget avseende protester/demonstrationer just nu? Rapporteringen i svensk media har ju minskat drastiskt. Någon som har tips på var det är bäst att följa rapportering för att få en riktig bild?
Jag brukar öppna SCMP och kika lite, men som @henke12 säger är det mest helger det händer saker. Så håll dig borta från stora folkmassor, och håll dig borta från den korrupta polisen är mitt råd. Den övervåld man ser är inte trevlig.
 

Lollet

Medlem
De du måste tänka på är att planet avgår 01:00 på natten så de är ju sent på natten från lördag till söndag. Om du nu inte vill vara med på träffen på lördag och dra direkt till flygplatsen?
Jo absolut, det är bara ett kanske att jag dyker upp. Ska dit med frugan och föräldrarna, så får se om det passar in i schemat..
 

Per N

Medlem
"Quality check", ni kan gå till pir 3, The Beer Bay :)

Beer.jpg
 
Toppen