Senaste nytt

Lufthansa Group och service degradation...

Senator

Moderator
Maten är verkligen grå. Frukost och lunch hos Lufthansa inom Europa. Frukosten serverad med plasten kvar. Efterrätten på lunchbrickan har de serverat länge, länge nu.

Noterade att inga trevliga tidningar/magasin delades ut ombord.

9a91342ee40570197f11019241a14f6d.jpg


fc840c837740d1e193e49d8a7a843145.jpg

Den där kycklingen har jag fått på åtta flighter senaste två månader. Jag tror jag har ätit en måltid på mina senaste 16 flighter ombord Lufthansa under sommaren.

Tidningar och dyl är nu samma som SAS: via deras app och det kräver en Herr Doktor Professor titel att få till det

Long-haul igår var överraskade bra i Business. Serviceupplägget på övre däck ombord B744 väldigt bra. Men Europa är skämt. Tyvärr har inte Swiss och Austrian en tidtabell som funkar för mig till många destinationer, annars hade jag åkt mer med båda istället för Lufthansa.
 

Agö

Medlem
Den där kycklingen har jag fått på åtta flighter senaste två månader. Jag tror jag har ätit en måltid på mina senaste 16 flighter ombord Lufthansa under sommaren.

Tidningar och dyl är nu samma som SAS: via deras app och det kräver en Herr Doktor Professor titel att få till det
Minns jag rätt i att man tidigare, kanske så sent som för ett år sedan, delade ut små menyer (i fickstorlek) i affärsklass som förklarade vad man faktiskt åt och vad som fanns att dricka?
 

Senator

Moderator
Minns jag rätt i att man tidigare, kanske så sent som för ett år sedan, delade ut små menyer (i fickstorlek) i affärsklass som förklarade vad man faktiskt åt och vad som fanns att dricka?

Det fanns något sådant, minns inte när det var dock. Det som är så tråkigt är att det finns en del mid-haul inom Europa som är riktigt bra: Madrid, Aten, Istanbul, Lissabon. Med tanke på ARN-FRA/MUC är två timmar borde det finnas något bättre.
 

mha321

Medlem
Den där kycklingen har jag fått på åtta flighter senaste två månader. Jag tror jag har ätit en måltid på mina senaste 16 flighter ombord Lufthansa under sommaren.

Tidningar och dyl är nu samma som SAS: via deras app och det kräver en Herr Doktor Professor titel att få till det

Long-haul igår var överraskade bra i Business. Serviceupplägget på övre däck ombord B744 väldigt bra. Men Europa är skämt. Tyvärr har inte Swiss och Austrian en tidtabell som funkar för mig till många destinationer, annars hade jag åkt mer med båda istället för Lufthansa.

Det känns som de åtminstone på Skandinavien mer och mer konvergerar mot "sas plus men med porslin och seatblock".

Inte så konstigt tyvärr. Billigare att leverera och sas har ju tydligt visat på att det är det marknaden efterfrågar...
 

toer00

Medlem
Jag har gett upp... Nästa LH flygning till Madrid i höst, blir i LH light...
Då vet man vad man får dvs. Nada...

Köp något trevlig takeway på flygplatsen och fortfarande gratis bira ombord... ;-)
 
Toppen