Senaste nytt

Doha, Qatar. Var ska man bo?

A87

Medlem
Har planer på att ev. åka till Doha. Är det som Dubai? Eller är de ännu striktare med dricka, klädsel osv?

Prismässigt, är det billigare eller dyrare än Dubai vad gäller mat, taxi osv?

Finns det fina stränder i Doha (tänker mer på public beaches som inte kostar)?

Tar gärna emot tips på hotell med stort poolområde då jag åker med 2 barn.
 

Mediana

Medlem
Hej, här kommer bild från poolen på Radisson Blue där jag är nu. Är nästan själv men beror väl på värmen. Det är dyrare än Dubai. Über fungerar ypperligt.

804BB92B-8B87-47D0-93B1-F40C3CDBDEE6.jpeg
D9B118A0-F0F1-46AF-B882-A429AFBBDFD3.jpeg
 

Noppe

Medlem
Hej, här kommer bild från poolen på Radisson Blue där jag är nu. Är nästan själv men beror väl på värmen. Det är dyrare än Dubai. Über fungerar ypperligt.
Kan bara instämma att Radisson Blu Doha är ett bra hotell. Föredrar det framför DoubleTree by Hilton Hotel Doha.

Har bara varit där på affärsresor och tyvärr inte hunnit besöka någon strand. Senaste gången var under ramadan men det var inget problem att köpa mat ute på restauranger dagtid - bara man åt den hemma.

Skulle säga att Doha är trevligare som stad än Dubai. Det är inget problem att (vad jag som man har upplevt) gå runt med shorts och t-shirt på gatan i varken Dubai.Största problemet är väl värmen :) Alkohol kan du vara något knepigare i Qatar.
 
  • Gilla
Reactions: A87

A87

Medlem
Tack snälla,

tack för massa bra tips! Får bli att kika på hotellet... synd att det är dyrare än Dubai.

Vill gärna hitta resmål ganska nära, max 6-7h men ändå ganska varmt som Doha eller Dubai. Kanarieöarna går fet bort och Egypten är plan b. Någon som kommer på resmål? Vad tror ni om Aqaba eller Marrakesh? Någon som varit där i slutet av feb/början av mars?
 

Noppe

Medlem
Tack snälla,

tack för massa bra tips! Får bli att kika på hotellet... synd att det är dyrare än Dubai.

Vill gärna hitta resmål ganska nära, max 6-7h men ändå ganska varmt som Doha eller Dubai. Kanarieöarna går fet bort och Egypten är plan b. Någon som kommer på resmål? Vad tror ni om Aqaba eller Marrakesh? Någon som varit där i slutet av feb/början av mars?

Jag var i Jordanien nu i januari (också på jobb). Började i Amman och åkte sedan ner till Aqaba. Aqaba är väldigt vackert och människorna i Jordanien är mycket trevliga. Jag vill minnas att det också är relativt billigt i Jordanien med. Temperaturen i Aqaba i mitten av januari var omkring 20 grader så slutet av februari bör riktigt bra. Hilton Double Tree i Aqaba är också väldigt bra.

Jordanien är dock ett mer konservativt land än både AUE och Qatar och det kommer bli svårare att hitta och dricka alkohol.
 

A87

Medlem
Bra att veta... ska kika på flyg dit! Tack!

Jag var i Jordanien nu i januari (också på jobb). Började i Amman och åkte sedan ner till Aqaba. Aqaba är väldigt vackert och människorna i Jordanien är mycket trevliga. Jag vill minnas att det också är relativt billigt i Jordanien med. Temperaturen i Aqaba i mitten av januari var omkring 20 grader så slutet av februari bör riktigt bra. Hilton Double Tree i Aqaba är också väldigt bra.

Jordanien är dock ett mer konservativt land än både AUE och Qatar och det kommer bli svårare att hitta och dricka alkohol.
 

Voyageur

Medlem
Bodde på Ritz Carlton Doha för 2 år sen och rekommenderar nog inte den. Rätt långt bort samt en väldigt avlägsen service på nåt sätt för att vara övre 5 stjärnigt. Stort poolområde visserligen men kala, minimalistiska designrum som kändes nästan tomma
 
  • Gilla
Reactions: A87

rvarttinen

Medlem
Bumpar tråden: är det någon som bott W Doha? Ser bra ut, men undrar lite över läget, om det spelar någon roll? Läser att Über fungerar bra i Doha (precis som i dubai).
 
Toppen