Den, samt 30 turer i veckan till Norrköping tyckte jag var rätt imponerande.Tycker att det mest anmärkningsvärda är tre dagliga turer till Gävle
Någon som kan förklara varför Kiruna knappt hade flyg?
Linjeflyg hade en direkt till Gällivare åtminstående 1992 som jag flög där senast.Jag har för mig att det gick flyg Luleå-Kiruna och att Luleå fungerade som en hubb. Gällivare har inte heller något flyg från Stockholm och jag tror att även denna linje hanterades från Stockholm.
Denna gick sedermera Arlanda-Gävle-Hudiksvall, mkt fin flygtur i ett exceptionellt fint flygplanTycker att det mest anmärkningsvärda är tre dagliga turer till Gävle
Det var inte alltför många år sedan SAS serverade frukostlådor på fullsatta MD80 SDL-ARN. Dom hade väl en 35 minuter på sig att lösa det, och det funkade men det blev ju ingen tid till att sitta ner i galleyt förstås.......SAS (kan ha varit linjeflyg också) flög mellan Luleå och Gällivare flighten tog 20 minuter och dom hann med dryckesservering med vagn (någon som verkar omöjligt idag av någon anledning )
Den har jag fått flyga ett antal gånger. Med byte i Chicago för vidare färd, nästan varje gång, till DFW. Dåtidens arbetsgivare hade en deal med AA.Kul!
...
Och så American Airlines till Chicago - har en speciell plats i mitt hjärta
....
Linjeflyg flög på 80-talet SAAB 340 mellan Luleå och Gällivare. Var lagom kul när höstvindarna låg på som hårdast över trädtopparna. Men nog tog det betydligt längre tid än 20 minuter.Linjeflyg hade en direkt till Gällivare åtminstående 1992 som jag flög där senast.
Var ganska ball takeoff därifrån då man hade full gas med bromsarna så man trycktes ordentligt bak i stolen.
SAS (kan ha varit linjeflyg också) flög mellan Luleå och Gällivare flighten tog 20 minuter och dom hann med dryckesservering med vagn (någon som verkar omöjligt idag av någon anledning )
Tyvärr inte längre.OT. Men vill man fortfarande uppleva riktig servering i ekonomi så är mitt förslag Sun-Air som serverar mat, dryck och glass med avec på en 55min flygning Göteborg-Århus