Senaste nytt

Uteblivna statuspoäng

Johan Hbg

Medlem
Körde registrering idag, var 8 dagar sen jag flög. Poängen kom som vanligt efter typ två sekunder, smidigt. Räcker som tidigare nämnts med pdf filen så har man det.
 

ante_77

Medlem
Körde registrering idag, var 8 dagar sen jag flög. Poängen kom som vanligt efter typ två sekunder, smidigt. Räcker som tidigare nämnts med pdf filen så har man det.

Ja, så var det för mig tidigare. Poängen ramlade in mer eller mindre när man tryckte på ”skicka”.
Idag funkar det 1 av 10 ggr och flygen registreras automatiskt på 1/3 legs.

Har aldrig haft dessa problem tidigare, så det verkar vara något som kackat ihop hos SAS
 

LPC123

Medlem
Har också problem med poäng från veckan. Brukar aldrig vara strul annars men denna veckans resor verkar inte komma automatiskt. Troligen strul hos SAS för frugan har heller inte fått poäng på sina resor.
 
Undrar hur mycket poäng SAS ”sparar” genom att det inte fungerar som det skall. Har behövt efter registrera ett par gånger senaste månaderna.

Vad händer med dem som inte manuellt kontrollerar sina poäng? ...
 

ante_77

Medlem
Undrar hur mycket poäng SAS ”sparar” genom att det inte fungerar som det skall. Har behövt efter registrera ett par gånger senaste månaderna.

Vad händer med dem som inte manuellt kontrollerar sina poäng? ...

Då dessutom efterregistreringen i tillägg krånglar så blir det riktigt jävla stökigt att hålla reda på poängen.

Nästan dags att göra ett Excelark för att hålla kontroll på poängen.
Kan man fakturera SAS för jobbet månne?
 

johhenrik

Medlem
för min del har alla poäng kommit inom 3-4v. Jag orkar inte efterregistrera och har inte blivit av med några, bara att vissa perioder verkar ta lång tid som sagt.
 

ante_77

Medlem
för min del har alla poäng kommit inom 3-4v. Jag orkar inte efterregistrera och har inte blivit av med några, bara att vissa perioder verkar ta lång tid som sagt.

Då är det ju verkligen dags att köra med Excelark.
På 4v kan jag ligga på 24 flighter. Kommer det in några ströflighter här och där, men vissa inte, så tappar jag all kontroll. Sedan hålla reda på vilken flight som inte kommit in och när det var blir oöverskådligt.
 

johhenrik

Medlem
Då är det ju verkligen dags att köra med Excelark.
På 4v kan jag ligga på 24 flighter. Kommer det in några ströflighter här och där, men vissa inte, så tappar jag all kontroll. Sedan hålla reda på vilken flight som inte kommit in och när det var blir oöverskådligt.
För min del har det varit enkelt, då det alltid varit hela dagar som fallit bort, inte slumpmässiga legs. Så det kan jag hålla i huvudet.
 
Toppen