Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

jumbooze

Medlem
Hej vänner,

Jag hjälper ett mindre svenskt AB med deras lite ansträngda ekonomi. Varje krona räknas. Ett av många förbättrringspotentialer jag har identifierat är just deras betalningar på Internet.

I dagsläget köper de material för ungefär millen per år på Internet. varav uppskattningsvis hälften är köp med bankkopplat betalkort (Nordea) från hela världen. Det görs väldigt lite resor i företaget, utan det är enbart på valutakurser/växlingsavgifter jag försöker hitta en besparing. Är revolut ett bra val för detta företag?
Kolla på Curve kanske? blir det inte bättre med att ha Curve dra direkt @M.K ?
 
Hej vänner,

Jag hjälper ett mindre svenskt AB med deras lite ansträngda ekonomi. Varje krona räknas. Ett av många förbättrringspotentialer jag har identifierat är just deras betalningar på Internet.

I dagsläget köper de material för ungefär millen per år på Internet. varav uppskattningsvis hälften är köp med bankkopplat betalkort (Nordea) från hela världen. Det görs väldigt lite resor i företaget, utan det är enbart på valutakurser/växlingsavgifter jag försöker hitta en besparing. Är revolut ett bra val för detta företag?
Revolut for Business
 

M.K

Medlem
Det är för hög omsättning. Curve har en fair use policy där de förbehåller sig rätten att ta ut 2% i valutaväxlingsavgift efter en spend på ca 180k (£15000) under ett år för Black/Legacy. En generös gräns för mina icke-amex köp tycker jag. Skulle det nu dra iväg över detta ett år är det bara att använda Revolut direkt. Det lämpar sig alltså inte för företag.
 

JAONHA

Medlem
Pling sa det idag i telefonen och min försvunna överföring till Ellevio hade återbetalas till mitt "konto".

Slutet gott men en rejäl mina att inte kunna få poäng på betalning av lysräkningen....
 

C Class

Medlem
Hej har läst att man ska kunna föra över 24k/4dagar med en begränsning på 10k/dag
den 9/9 kl 17:35 överförde jag 10k, den 10/9 på förmiddagen försökte jag överföra 10k igen => declined
så jag provade om det är 24h som gäller - alltså provade jag 10k kl 17:50 => OK
den 11/9 provade jag överföra 4k kl 18 => declined
den 12/9 provade jag igen kl 18 => declined igen - vilket gör mig förbryllad - ser ingen logik längre
Är det någon som lyckats överföra 24k/4dagar - hur gör man för att lyckas?
 

gneken

Medlem
Hej har läst att man ska kunna föra över 24k/4dagar med en begränsning på 10k/dag
den 9/9 kl 17:35 överförde jag 10k, den 10/9 på förmiddagen försökte jag överföra 10k igen => declined
så jag provade om det är 24h som gäller - alltså provade jag 10k kl 17:50 => OK
den 11/9 provade jag överföra 4k kl 18 => declined
den 12/9 provade jag igen kl 18 => declined igen - vilket gör mig förbryllad - ser ingen logik längre
Är det någon som lyckats överföra 24k/4dagar - hur gör man för att lyckas?
Har inte vissa fått denna gräns sänkt? Tror @M.K sa att han hade 20000kr gräns istället för 24000.

Hur mycket har du fört över till revolut totalt sett?
 
Toppen