Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 26 oktober 2019

palmen

Moderator
Har uppdaterat listna med de jag missat och några förtydligande.
Frågan är ju om @Tonton vågar sig ner i år ;)
Verkar som om vi är 26 stycken just nu.

Måste bara få bekräftat om det är Set de Born eller Set de Gothic som detta avser :). Man får jobba lite med den obefintliga spanskan för att komma i klarhet med allt :).

Den menyn som vi tittar på just nu hamnar på ca 250 kronor per person, till det tillkommer sedan dryck.
Jag tolkar det som att det är lite blandat med tapas och att det ingår 6 flaskor husets röda.
En gissning är att med dryck på detta så hamnar slutpriset någonstans mellan 3-400 kronor per person.
Är det någon som är totalt emot denna meny? Worst case scenario så beställer vi in extra tapas för de som är mer hungriga.
Om jag inte hör några starka protester mot detta alternativ så kommer det att bokas.

upload_2019-9-5_21-32-54.png
 

palmen

Moderator
Kommer att vara en annan "meny", det vi fick som förslag var från deras andra restaurang. Är i diskussion nu med att få till meny på samma location som vi var på förra året, förhoppningsvis kan vi exkludera dryck från menyn så beställer alla det de vill ha (annars blir det rödvin inkluderat). Återkommer så fort jag fått allt klart, men vi kommer med 99% säkerhet att vara på samma ställe i år igen då det var OK för oss att reservera mer eller mindre hela stället.
 

palmen

Moderator
Då var bokningen till 99% bekräftad, ska bara betala in ett litet förskott till Restaurangen.
Vi kommer att vara på Set de Born (samma ställe som förra året), tiden är satt till 19:00.

Priset för denna meny är ungefär 25€ per person, till detta tillkommer sedan den dryck som konsumeras. Vi borde med andra ord hamna på ett slutpris omkring 35-40€ per person inklusive dryck.

Om det är någon som absolut inte kan äta detta som tapas så hör av er så ser vi till att försöka lösa det.
För mig är det mest spanska glosor, så om översättning av menyn krävs får någon annan hjälpa till :)

upload_2019-9-12_11-12-38.png
 
Toppen