Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Sträcka: ARN - CDG
Datum: 2019-09-06
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 500kr
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBB
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: fem dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, besked 48 timmar innan avgång.

Aldrig åkt SAS Plus innan, kan man förvänta sig mer plats? Boeing 737-800 winglets. Googlade och sa att nån menade att det var samma säten och plats som i Go?
 

sandek

Medlem
Sträcka: ARN - CDG
Datum: 2019-09-06
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 500kr
Bid strength:
Lägsta
Eurobonusstatus: EBB
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: fem dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, besked 48 timmar innan avgång.

Aldrig åkt SAS Plus innan, kan man förvänta sig mer plats? Boeing 737-800 winglets. Googlade och sa att nån menade att det var samma säten och plats som i Go?
Du kan förvänta dig inget sådant. Men lite mat i en låda får du
 
Sträcka: HKG-CPH
Datum: 2019-09-07
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (poäng): 37 000 p
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3 dygn innan
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innan avgång: Vet ej. Det var kanske 10 tomma platser, delen bakom toaletterna var mycket tunt belagd.
Gick uppgradering igenom: Ja, efter bara några timmar.
 

Berglund

Medlem
Kvinnan blev mycket oroad när vi nu kunde checka in men EJ sitta bredvid varann i plus?? Började mumla om ”värdelöst” osv
Nej, några sådana garantier finns ju naturligtvis inte. De flyttar ju alldeles självklart inte på betalande pax för att några ”uppgraderare” ska kunna få plats bredvid varandra. Tvärtom, de som uppgraderar får i någon mån räkna med att vara utfyllnad. SAS uppgraderar ju för att fylla sätena, hela syftet är ju att få in mer pengar/poäng och fylla platserna där fram. Då är det långt ifrån alltid som det finns två platser bredvid varandra lediga. Det är en reell ”risk” att hamna i ett mittensäte.
 
Nej, några sådana garantier finns ju naturligtvis inte. De flyttar ju alldeles självklart inte på betalande pax för att några ”uppgraderare” ska kunna få plats bredvid varandra. Tvärtom, de som uppgraderar får i någon mån räkna med att vara utfyllnad. SAS uppgraderar ju för att fylla sätena, hela syftet är ju att få in mer pengar/poäng och fylla platserna där fram. Då är det långt ifrån alltid som det finns två platser bredvid varandra lediga. Det är en reell ”risk” att hamna i ett mittensäte.
Förstår, det är rimligt. Då vet jag till nästa gång.
 

Berglund

Medlem
Förstår, det är rimligt. Då vet jag till nästa gång.
Asch, resan till/från CDG är inte så lång och ni kan ju ha tur att det sker andra förflyttningar i kabinen före avgång som öppnar upp platser. I sista hand kan man alltid vänligt fråga andra passagerare ombord.

Helt OT: Själv är jag oftast mycket ovillig att ge upp mitt gångsäte, så tillvida att det inte handlar om en äldre person, gravida kvinnor eller handikappade som har svårt att krypa långt in. Alternativt små barn som behöver sitta intill sina föräldrar. Jag flyttar inte till ett mitten-/fönstersäte för att ett i övrigt friskt sällskap vill sitta tillsammans.
 
Toppen