Senaste nytt

Frun använder mina poäng, hotellet vill ha mail av fruns kompis för att låta frun checka in

niksal

Medlem
Ja, precis så konstigt som det låter.

Min fru åkte idag ensam till London. Jag har skaffat två nätter på May Fair med mina poäng. Bokningen är på fruns namn.

När hon skall checka in så säger receptionen att det inte går. Medlemmen måste vara med. Okej, så har det aldrig varit innan och ingenstans i bokningen står det att så måste vara fallet. Döm vår förvåning när receptionen säger att det är min frus kompis som måste vara där. Whaaat? Hur kom hon in i det här???

För ett år sedan var min fru med denna kompis i London, cash+points med mina poäng. Nu är jag inte helt säker, men denna kompis hade gett sitt kreditkort eller kanske gått med i Radisson Rewards. Jag har för mig jag dock fick poängen för cash-delen.

Hur som helst, denna kompis har ingenting med denna resa att göra. Finns ingen koppling. Men för att min fru skulle få checka in så måste kompisen skicka mail till May Fair och ge tillåtelse att min fru får använda rummet! Och på nyckelfodralet står kompisens namn!

Har någon alls någon förklaring vad som hänt här?
 

niksal

Medlem
Jag väntar nog till måndag då frun igen är hemma. Men jag förstår inte alls vad som hänt här. Och det absurda i att jag som betalat med mina poäng en vistelse inte blir kontaktad/ombedd att ta kontakt, utan en helt tredje part kan ge tillåtelse att använda rummet. Men någon förklaring skall jag ha. Frågan är vem jag skall kontakta? Radisson Rewards kundtjänst eller hotellet direkt? Antar det senare.
 

Tonton

Medlem
Jag väntar nog till måndag då frun igen är hemma. Men jag förstår inte alls vad som hänt här. Och det absurda i att jag som betalat med mina poäng en vistelse inte blir kontaktad/ombedd att ta kontakt, utan en helt tredje part kan ge tillåtelse att använda rummet. Men någon förklaring skall jag ha. Frågan är vem jag skall kontakta? Radisson Rewards kundtjänst eller hotellet direkt? Antar det senare.

Jag skulle börja med hotellet direkt - därefter, vid behov, driva det vidare centralt. Det mesta brukar dock vara enklare att lösa med hotellet direkt.
 
Jag väntar nog till måndag då frun igen är hemma. Men jag förstår inte alls vad som hänt här. Och det absurda i att jag som betalat med mina poäng en vistelse inte blir kontaktad/ombedd att ta kontakt, utan en helt tredje part kan ge tillåtelse att använda rummet. Men någon förklaring skall jag ha. Frågan är vem jag skall kontakta? Radisson Rewards kundtjänst eller hotellet direkt? Antar det senare.

Frun fick sitt rum och allt löste sig förmodar jag för du tänkte bara vänta till på måndag för att ifrågasätta hur denna situation kunde uppstå?
 

niksal

Medlem
Frun fick sitt rum och allt löste sig förmodar jag för du tänkte bara vänta till på måndag för att ifrågasätta hur denna situation kunde uppstå?
Precis så, ja.

Nu när jag tänker på saken så fanns denna bokning aldrig i min profil heller. Kan det vara så att min fru har en profil på Radisson (i UK?), bokningen hamnade där pga namn, och i samband med resan i fjol har den profilen fått ett radisson nummer med hennes kompis namn?
 

niksal

Medlem
Fick svar. Mitt nummer kopplas till de personer som jag gör bokningar åt. Tydligen har därför kompisen fått mitt nummer koppla till sin profil trots att jag ännu påstår att jag aldrig gjort en bokning åt kompisen. Hon har max varit ”additional guest”. När jag nu gjorde en ny bokning med mitt nummer, kopplades den tydligen ”lite random” till kompisens konto, och därför blev också bokningen på kompisens namn. Nu kopplade de bort mitt nummer från kompisens konto.

Jag tycker det ännu är knasigt, men det får vara. Nu vet vi!
 
Toppen