Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Dahl

Medlem
Är en 32årig mentalt 20årig man, jobbar som Nordisk områdeschef på en amerikansk hårdvarutillverkare (IT). Reser ca 90 flighter om året och är trogen SAS kund med EBG.

Blir mycket resa i de nordiska länderna men även en hel del Europa. Utgår ifrån ARN och är förbannat trött på att leta efter civilpoliser på E4 när man är sen som vanligt.

Pinsamt nog så har jag inte haft en enda semester flight sedan 2003 :) Semester är att inte resa!
 

cikada

Medlem
Pensionerade mig när jag fyllde 61 efter ett långt och brokigt yrkesliv i olika befattningar. Är EBG sedan mer än 10 år efter att ha haft 100-150 resdagar/år. Huvudsakligen inom norden men minst 4 IC-flygningar/år. Efter pensioneringen blir det naturligtvis mindre resor men istället kan vi välja resmål själva. Närmast i tur står en Moskvaresa i september, en Madridresa i oktober och en resa till Sydostasien i februari. Resan till Moskva inkluderar en flodkryssning Astrakhan-Moskva medan resen till Syostasien inkluderar en dito kryssning på Irrawaddy-floden i Burma. Däremellan blir det lite inrikeresor, huvudsaklig MMX-ARN. Flyger nästan undantagslöst med SAS eller annat *A på Longhaul och använder mina EB-poäng (500 K) för uppgraderingar. Det jag uppskattar mest med EBG är tillgången till lounger och jag hoppas därför att när min nuvarande guldstatus går ut nästa år, jag kan få livslång guldstatus, något som man åtminstone tidigare har erbjudit de som varit EBG i minst tio år och som fyllt 60 år.
 

Abbe

Medlem
Kille på 22 år, jobbar på Jetpak Arlanda och på SAS som Loadmaster.

Min första business class resa skedde förra året till LA med British Airways. bortsett från det så har det blivit några kort resor till Madrid och Milano(Kollat fotboll)

Kommer bli mer resor framöver förhoppningsvis för jag älskar att flyga!

Tack för mig.
 

tourist

Medlem
Nån som vet om man kan ta ut ett OK-guldkort på detta sätt, och sen statusmatcha över detta till ett FB-guld?

Det bör inte gå att statusmatcha inom samma allians (SkyTeam i det här fallet). Flying Blue hade en kampanj tidigare i år med statusmatchning från andra allianser, men den är slut nu.
 

abacklund

Medlem
Man. 37 år. Säljchef i IT-svängen. Jobbar nordiskt och har veckopendlat till OSL och CPH fler gånger än jag ens vågar tänka på. Jobbade i USA ett par år på 00-talet med en tjänst som innebar konstant resande runt USA i boskapsklass och bodde på slitna, halvsunkiga flygplats-Hilton's (jag fick flashbacks och rysningar när jag såg "Up In The Air" :)
Resor i övrigt blir europa någon gång i månaden i jobbet, ett par IC om året med jobbet. Men anledningen att man är "in this game" är utan tvekan fokus på den optimala semesterresan till optimalt pris. Har varit EBG och SEN ett gäng år och nyligen statusmatchat till FB-Gold. Ska bli kul och testa lite Skyteam.
 

Rustscheff

Medlem
Jag är 48 (hemska tanke). Ägnar min tid åt att arbeta sönder mig i Det Lagom Stora Sjukhusets grottekvarn. För att få omväxling har jag en eller två privatmottagningar där jag hjälper till samt en större gammal kåk med gräsmatta på 70 000 kvm som effektivt ser till att sommarens ljusa nätter kan utnyttjas till arbete även när jag INTE är jour. Min enda vän heter Bad Boy och är en gräsklippare. Fritid har jag ingen, men tre ggr om året kan jag presentera den forskning jag utför på min kopiösa fritid, och DÅ DJÄVLAR skall jag resa bra och bo bra. USA x 2 och Asien x 1. Mest LH och LX F men även TG F. Resten av tiden kretsar kring att få tag i poäng och kort samt förhandla med hotell för att skapa dessa möjligheter. Samt för att förgylla min Prinsessas liv och hennes behov av Lyx. Semester till Zermatt m LX C en vecka i jan och till MXP m samma bolag i jan och juli (weekender). En långresa till riktigt udda eller mysiga mål vart annat år. Förlovade mig på Ponape. Hur många av er har varit där? Härlig plats. Den har två säsonger. Säsongen när det regnar och säsongen när det regnar ännu mer. Inga beacher men NAN MADOL. Gå in på länken Pohnpei-between time and tide om Ni är intresserade. Kan nås med Star Alliance, Continental Micronesia! Riktigt bra bolag. Man flyger antingen NRT-GUM-TKK-PNI eller HNL-MAJ-KWA-KSA-PNI.

Firade 5-årsjubileum i Trengganu. Har varit på St Kitts, Nevis, Tobago, Bahamas och Bequia. Sade jag att jag gillar Karibien?
 
Last edited:

Tomaten

Ny medlem
38 år, IT-konsult, bor utanför Stockholm. Har haft status på FB genom resor i mitt förra jobb, men sedan ett par år tillbaka har det blivit mycket få arbetsrelaterade resor (vilket passat bra då jag har 2 små barn hemma). Kommer dock ändras nästa år då jag kommer jobba med ett projekt åt en kund i San Francisco.

2-4 privatresor per år, oftast inom Europa, och det är ju för få för att nå status så jag brukar variera vilket flygbolag jag väljer.
 

EricT

Medlem
35 år: Aktietrader som reser mycket aktivt... 4-5 långresor per år (bara BA) och ett antal kortresor varje år. Alla resor är privatresor och det blir ca 10 veckor utomlands på resande fot varje år.
 
Toppen