Senaste nytt

Datum fastställt för SAS A350 första ordinarie avgång, Köpenhamn-Chicago 28 januari 2020

Olle K

Medlem
Intressant att bassinet platserna är på rad 9 i business kabinen, betyder det att det är en bulkhead där?
Då jag lade till ett anslutande flyg märkte jag att nu också min avgång från Chicago till Köpenhamn i februari bytts till A350. Kollade därför direkt vilka platser vi nu hade. Jag hade flyttats med infant till rad 9 och min fru var kvar på rad 1..Tack för den! Som tur var fanns platsen bredvid på rad 9 kvar.
 

Johan H

Ny medlem
Det lär komma först när de har fått planet levererat och de vet medsig när den kan sättas in. Lär nog vara någon månad bort innan den informationen kommer. Skulle gissa på att det blir med rätt kort framförhållning. Men förhoppningsvis gör SAS som Finnair gjorde och lägger upp ett schema där planet ska gå inom Europa för att träna besättning.

Jag frågade kundtjänst idag via chatten om vilka sträckor som skulle trafikeras från april 2020, svaret blev att rutterna inte är fastslagna ännu men att det blir någon av USA-rutterna. Enligt kundtjänst ska information om A350-flygningar finnas med i EB-medlemsmailen framöver.
 

palmen

Moderator
Jag frågade kundtjänst idag via chatten om vilka sträckor som skulle trafikeras från april 2020, svaret blev att rutterna inte är fastslagna ännu men att det blir någon av USA-rutterna. Enligt kundtjänst ska information om A350-flygningar finnas med i EB-medlemsmailen framöver.
Det låter som ett rätt ok svar från kundtjänst faktiskt. Min kommentar var dock svar på vilka de första flightenra blir innan den går in på Chicago-linjen.
Jag skulle gissa på att det kommer lite information nästa vecka på SAS Eventet som diamonds och pandion är bjudna på.
 
Toppen