Senaste nytt

SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

palmen

Moderator
Ja det är ju frågan, blir ju snålt utnyttjande av planen om man har två a330 som endast går EWR och ORD.

Förhoppningsvis blir Tokyo av, skulle fungera att slinga med New York.

Great Circle Mapper
Problemet med Tokyo är väl att den avgången inte lär gå före 15, och SK904 kommer ju in vid 7 på morgonen. Chicago fick ju stor ändring i tidtabell för att kunna slungas med Hong Kong, vilket gjorde avgång från Hong Kong på tok för tidig.
 

Fredrik

Medlem
Ja det är ju frågan, blir ju snålt utnyttjande av planen om man har två a330 som endast går EWR och ORD.

Förhoppningsvis blir Tokyo av, skulle fungera att slinga med New York.

Great Circle Mapper

Det är inte speciellt snålt utnyttjat med två plan som flyger till två destinationer. Inklusive nödvändiga markstopp för i- och urlastning så är de i drift runt 20 timmar per dygn.

Visst kan man få till det bättre men då behöver man ett större linjenät än det SAS har även i Köpenhamn. .
 

Gus

Medlem
Jag hade inte brytt mig att flighten flyttar till CPH om det inte vore så att SAS Plus på ARN-CPH är så tråkig, jag tar hellre 2 timmars sovmorgon. Vanligtvis gillar jag en lite kortare flygning (1-2 timmar) som förfest inför långflygningen. Men detta gäller Swiss, Lufthansa, LOT eller Turkish och inte SAS.
 
Toppen