Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Ubbe

Medlem
Fungerar inte med Diners (eller det gör det men man får inga poäng) och så räknas det som ett kontantuttag.
Betalade räkningar den vägen i maj juni någonting och det blev ett jävla liv på Diners. Nu har de dock dragit tillbaka kontantuttagsavgifterna
men samtidigt meddelat skriftligt att jag inte får använda mitt Dinerskort på betaltjänster på nätet.
Kortet är även spärrat för valutaköp eller för uttag i ATM.
Ännu inga poäng från Billhop heller... Ett råd. Avstå från Billhop...

Nu har poängen från Maj-Juni testen av Billhop trillat in så man kunde lita på löftet från dem. :cool:
 

JacobGBG

Medlem
Fortfarande ingen som tar Amex, jag börjar ge upp hoppet på att det blir av. Dags att göra en shopping offensiv så att man får in de sista 40k för 2-4-1 till årsslutet.
 

Johan1

Medlem
"Hösterbjudande från Betalo
Vi går mot kallare och mörkare tider och i helgen ställer vi om till vintertid.

För att göra hösten lite roligare för dig som kund sänker vi tillfälligt avgiften till 1,5 % (40% rabatt).

Detta erbjudande gäller 25/10 till och med 4/11 när du anger rabattkoden BTH12 i steg 2 i betalningsprocessen."
 

kexxcream

Medlem
Vad är exakt vinsten med att betala fakturor med sitt SAS Eurobonus Mastercard? Kanske lite bitter men jag ser inte hur det går ihop rent matematiskt.

Säg att man har en hyra på 5000 kr för lägenheten och använder Betalo (2.5% i avgift på totalbeloppet) så kommer detta generera 500 poäng samtidigt som man får betala 125 kr i avgift (5125 kr totalt).

Om man tittar på presentkort från SAS som man kan lösa poäng mot så ligger dessa på 25 000 poäng och om man använder föregående lösning så kommer det att kosta en 250 000 kr för att få dessa poäng. Samtidigt genererar dessa en avgift hos Betalo på exakt 6250 kr.

I slutändan så har man betalat 6250 kr i avgift till Betalo för att få 1000 kr presentkort från SAS.

Okej, men hur ser det ut med flygbiljetter?

Inrikesbiljetter kostar 6000 poäng för enkel och 10 000 poäng för tur/retur. Detta innebär att man måste spendera 60 000 eller 100 000 kr för att få en sådan biljett och avgiften för att nå dessa poäng är antingen 1500 kr (enkelresa) eller 2500 kr (tur/retur) och detta inom Sverige. Liknande skruvade kostnader får man om man tänker resor inom Europa, till USA och Asien.

En snabb priskoll på flygpriser.se, momondo.se osv. visar att man kan få hela 3 STYCKEN tur/retur mellan Malmö-Stockholm med SAS för cirka 2400-2500 kr (viss prisvariation förekommer som alltid), men det är anmärkningsvärda skillnader.

Jag vill inte begrava Betalo på något sätt som tjänst för att tjäna poäng med SAS men finner ingen logisk eller matematisk motivering till det. Dessutom tjänar man bara extrapoäng som inte räknas mot nivåer. Ta fram skyffeln!
 

agehall

Medlem
Du har helt missat poängen.

Målet är normalt sett inte att få poäng, utan spend. Det här är mindre intressant med SAS-korten eftersom ingen tar AmEx än, men skulle de göra det skulle många se till att nå 150kkr/år genom att betala räkningar med AmEx.
 

tourist

Medlem
Därför att spend på 150kkr/år med SAS-AmEx ger dig en voucher för att boka bonusresa med SAS för halva poängpriset, eller, som de flesta gör, boka två personer för poängpriset för en person. Det finns många diskussioner om hur man bäst utnyttjar detta i BCs forum.
 

Valley

Medlem
Får nog hålla med Kexx.....
Kan då inte förmå mig begripa vad vitsen skulle vara att få betala extra för att få betala sina räkningar.
Om jag skulle använt dylik tjänst förra året skulle det kostat mig nästan 20.000,- extra

Bara för mitt Ax skulle den extra avgiften gå på nästan 6.000. För drivmedel och underhåll av bilen kring 2.000 dyrare.

Vad har jag missat ?
 
Toppen