Senaste nytt

AMEX Platinum Metall nu lanserat i Sverige (2019-04-09)

Sebastian.k

Medlem
Ringde Amex Platinum support idag för uppföljning ang ansökan. Tydligen hade den senaste ansökningen fastnat i kontrollsystemet pga att jag redan har två kredit produkter. Sa upp ett kort och ny ansökan som gick igenom direkt.
Supporten meddelade att kortet trycks i morgon och skickas per post dagen efter och bör nå destination efter ca 5-dagar! :))

Återigen fantastisk support av Amex!
 

lucasd

Medlem
Beställde mitt i tisdags. Fick det i fredags. Har haft Platinum tidigare, men lämnade pga ändrade resemönster. Nu har de ändrats igen :)

Hur lång tid tog det för dig att få Priority pass nr/kort från att du fick hem Platinum kortet?

PP-numret kunde jag se så fort jag lagt till kortet. Men det fysiska kortet har inte kommit än. Det fysiska krävs nog första gången man ska kunna skapa ett PP-konto.
 

intuition

Medlem
Beställde mitt i tisdags. Fick det i fredags. Har haft Platinum tidigare, men lämnade pga ändrade resemönster. Nu har de ändrats igen :)



PP-numret kunde jag se så fort jag lagt till kortet. Men det fysiska kortet har inte kommit än. Det fysiska krävs nog första gången man ska kunna skapa ett PP-konto.

Det räcker inte med det fysiska kortet. Man behöver en kod som bara står i välkomstbrevet.
 

intuition

Medlem
AMEX kan hjälpa till med ett digitalt PP kort omgående om så krävs, dock krävs ett samtal till AMEX kundtjänst.

EK
I mitt fall kunde de inte det. Min extrakorts innehavare (plat) hade inte fått något mail, kort eller välkomstbrev. Amex plat kundtjänst kunde ge mig PP medlemsnummer men själva koden för att skapa ett konto och därmed det digitala kortet kunde bara PPs kundtjänst ta fram. Vi mailade dit, de krävde mer info (bla siffrorna från det underliggande amex kortet) och kunde sedan lämna ut koden för att skapa kontot.
 

KVTL

Medlem
I mitt fall kunde de inte det. Min extrakorts innehavare (plat) hade inte fått något mail, kort eller välkomstbrev. Amex plat kundtjänst kunde ge mig PP medlemsnummer men själva koden för att skapa ett konto och därmed det digitala kortet kunde bara PPs kundtjänst ta fram. Vi mailade dit, de krävde mer info (bla siffrorna från det underliggande amex kortet) och kunde sedan lämna ut koden för att skapa kontot.

Sendte de en mail i slutten av mars der jeg pent ba om pinkode for å registrere konto. Oppgav PP- nummeret jeg fikk i velkomstmailen (kom samtidig med den fra American Express) og kort hvorfor jeg trengte pin-kode (opprette digital konto). Slapp å sende kartopplysninger usikret.

Når du har registrert konto hos PP, er det bare å laste ned digitalt kort og legge det til i Apple Wallet klar til bruk.
 
Toppen