Senaste nytt

Vilken concierge ger bäst mottagande?

Falk

Medlem
Jag använder idag de concierge-tjänster som ingår i både mitt Amex platinum och mitt Handelsbanken Platinum. Jag har dock inte märkt någon större skillnad på mottagandet på exempelvis restauranger beroende på vilken concierge som bokat åt mig.

Är det någon skillnad i "status" mellan dem, så att jag bör använda någon mer än den andra för att få bättre upplevelser? Skiljer restauranger/hotell på olika concierge?
 

Sebastian.k

Medlem
Intressant fråga, angående Amex Platinum concierge tjänster har jag uppfattat att det gäller endast utanför sverige dvs. Du får rätta mig om jag har fel.

Vad gäller Eurocard och Handelsbanken platinum concierge tjänster ska de vara likvärdiga enligt andra trådar här på BC. Dvs 4-5 på en skaka 1-10.
 

Berglund

Medlem
Jag har dock inte märkt någon större skillnad på mottagandet på exempelvis restauranger beroende på vilken concierge som bokat åt mig.
Oklart riktigt vad du förväntar dig här, vad menar du att skillnaden skulle vara för restaurangen? Du får din bokning och ett i övrigt korrekt bemötande, jag tror inte att man kan ha förväntningarna särskilt mycket högre ställda än så.
 

igelkotten

Medlem
Oklart riktigt vad du förväntar dig här, vad menar du att skillnaden skulle vara för restaurangen? Du får din bokning och ett i övrigt korrekt bemötande, jag tror inte att man kan ha förväntningarna särskilt mycket högre ställda än så.

Vissa concierger kan erbjuda t ex gratis valkomstdrink osv. Tricket ar ju att be om att fa en lista pa restauranger i ett omrade, och conciergen kommer rekommendera restauranger dar de har samarbete. Har anvant bade Amex concierge och NatWest concierge pa detta satt i London och Singapore.
 
Toppen