Senaste nytt

SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

nonicoc

Medlem
Kan jag be om ett råd. Jag är just i stånd att boka en resa till LAX med SAS, 11–16 mars 2020. Just nu kan man boka från ARN (jag bor i Stockholm) med mycket bra priser. Skulle ni boka nu och bli ombokad av SAS senare eller vänta tills det bara går att boka ARN-CPH-LAX (men då kanske med betydligt högre priser)?
 

mha321

Medlem
Kan jag be om ett råd. Jag är just i stånd att boka en resa till LAX med SAS, 11–16 mars 2020. Just nu kan man boka från ARN (jag bor i Stockholm) med mycket bra priser. Skulle ni boka nu och bli ombokad av SAS senare eller vänta tills det bara går att boka ARN-CPH-LAX (men då kanske med betydligt högre priser)?
Boka nu. Gillar du inte alternativet när de automatiskt bokar om det kan du i värsta fall avboka då (det får man väl alltid som alternativ när de lägger om rutten även när det är så långt i förväg).
 

Agö

Medlem
Kan jag be om ett råd. Jag är just i stånd att boka en resa till LAX med SAS, 11–16 mars 2020. Just nu kan man boka från ARN (jag bor i Stockholm) med mycket bra priser. Skulle ni boka nu och bli ombokad av SAS senare eller vänta tills det bara går att boka ARN-CPH-LAX (men då kanske med betydligt högre priser)?
Bokningen verkar öppna idag om man ska tro pressmeddelandet.

Flights from Copenhagen to Los Angeles can be booked from 3 September 2019.
 

Alf

Medlem
Du har inte funderat att gå över till KLM när du har LPI närmare?

Jo många gånger. Men nu har jag så mycket poäng investerat i Eurobonus att det inte är aktuellt. Det finns inte så många program att vara med i som slår de förmåner man får med Amex anslutet till Eurobonus, speciellt för mej som inte flyger mer i jobbet.

Jag var med i KLM program ett tag när jag reste mer frekvent mellan LPI-AMS men jag tyckte aldrig det blev så mycket poäng att jag hade någon nytta av det. Annars är som sagt KLM ett bra bolag med tre turer om dagen från/till LPI så det är oslagbart.
 

Taggen

Medlem
Kan jag be om ett råd. Jag är just i stånd att boka en resa till LAX med SAS, 11–16 mars 2020. Just nu kan man boka från ARN (jag bor i Stockholm) med mycket bra priser. Skulle ni boka nu och bli ombokad av SAS senare eller vänta tills det bara går att boka ARN-CPH-LAX (men då kanske med betydligt högre priser)?
Fast är det säkert att priserna från Stockholm ökar så mycket nu när anslutningsflyg krävs? Jag köper att priserna kommer öka från CPH och andra städer men prisbilden brukar trots allt skifta beroende på vart du startar. De kan inte tokhöja priserna för mycket från ARN då en hel del matarpax kommer därifrån.
 

flum

Medlem
Jag bor i Umeå och Arlanda är bara en transfer flygplats för mig. Jag skulle helst vilja se mer direktflyg från Köpenhamn till norra Sverige för att kunna slippa Arlanda helt och hållet. Köpenhamn investerar mycket i sin flygplats och kundupplevelse. Jag kan inte säga detsamma om Arlanda tyvärr.
Jag har länge efterfrågat LLA-CPH, med lite tur kanske den blir verklighet nu.
 

RobHK

Medlem
Har vänner och familj främst i Stockholm så det är tråkigt utveckling rent personligen, när HKG las ner sved det rejält. Men som flera sagt, det är tydligt att Stockholm är en avkrok i Europa, men lågavlönade människor som inte har råd att betala vad longdistansresor kostar i de flesta andra delar i världen. Det är ju så tydligt när resor som börjar i Stockholm istället för det omvända alltid är prissatta betydligt lägre. I alla fall är det så för resor till/ifrån Hongkong.
 
Toppen