Senaste nytt

SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

palmen

Moderator
25 minuter längre flygtid, plus en connection från Stockholm. Det här blir ju jättebra för miljön *ironi off*.

Tråkigt men blir väl tyvärr så här med det mesta framöver så länge det inte är ekonomiskt försvarbart att flyga från Stockholm, kan vinsten bli större från Köpenhamn så ska man ju "tyvärr" flyga där ifrån.
 

mha321

Medlem
En purser som jag tjötade lite med sist till Hongkong indikerade att SAS lägger långlinjer på ARN för att blidka facket men att man inte får det att funka i praktiken (allt från markpersonal, gater, "reservpiloter" etc.

Bara det faktum att man inte blir förvånad av att höra en sådan sak säger en del....
 

Stefan H.

Medlem
Jag bor i Umeå och Arlanda är bara en transfer flygplats för mig. Jag skulle helst vilja se mer direktflyg från Köpenhamn till norra Sverige för att kunna slippa Arlanda helt och hållet. Köpenhamn investerar mycket i sin flygplats och kundupplevelse. Jag kan inte säga detsamma om Arlanda tyvärr.
 

vegasbaby

Medlem
Det är väl helt enkelt så att det är lättare för SAS att få svenskar att flyga till Köpenhamn för att byta till interkontinentala flyg än det är att få danskar att flyga till Stockholm. Norrmännen verkar inte bry sig så mycket om de flyger till Arlanda eller Kastrup för att byta.
Jo, det gjør vi! ARN er feil vei dersom man skal vestover! Det en myte at vi nordmenn ikke bryr oss å mellomlande - jeg tror all denne flyttingen av ruter til CPH er en gavepakke til Norwegian og andre selskaper som satser på direkteruter fra OSL. Dere svensker har uansett mitt sympati. Først HKG og så LAX - huff.
 

Valley

Medlem
Då vet jag några kamrater som blir lyckliga.
Blir några extra resdagar varje resa ditåt. Fast, bra för hotellbonus:D
 

mha321

Medlem
Fast om du tänker på artikeln på flygtorget så gick väl ena sloten till JAL för att flyga till Helsingfors och den andra till ANA, alltså är det inte klart definitivt att SAS börjar flyga på HND.

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » All Nippon Airways på väg till Sverige?
Nej jag tänker på den press release som skickades ut och citerades i en annan tråd här. Där skildes Skandinavien och Finland tydligt åt, och Finland hade en egen ny slot.
 
Toppen