Canadien
Medlem
Ok, så tolkade inte jag infon, får läsa igen2 nya slottar är det väl ändå? Så läste jag det. En till existerande rutten, en ny SAS, och en ny ANA.
Ok, så tolkade inte jag infon, får läsa igen2 nya slottar är det väl ändå? Så läste jag det. En till existerande rutten, en ny SAS, och en ny ANA.
Ja det känns väl lite som att experimentet med att öppna långdistans från de andra hubbarna nu är över, och det slutade inte bra. Därför tar man bort det nu -- först HKG och sedan LAX. Chicago lär väl bli kvar så länge den håller, och New York är ju lite speciell så den försvinner nog inte i första laget.Det var väl på tiden att SAS får ordning på sina långdistanslinjer och har dem från sin enda hubb (givet matarlinjer) och bara replikerar till OSL/ARN när det finns ett så stort behov. Men med flera avgångar blir det flera platser och kanske några awardsäten till per år så här finns ingen anledning att tjura
Fakiren SK1415?
Å andra sidan får du betala de generellt högre flygpriserna från CPH. Den skillnaden är väl ofta större än flygskatten, åtminstone när man pratar longhaul?Uteslutet, då måste jag ändå åka upp till ARN kvällen innan. Då åker jag hellre till CPH kvällen innan med tåget och slipper dessutom flygskatten som får bidra till tågbiljetten.
Och, ska man inte glömma, det är lättare för SAS att få tyskar att flyga till Köpenhamn och vidare, än Stockholm och vidare. Köpenhamn ligger bra mycket närmre norra tyskland än vad Stockholm gör. Många tyskar som tar den vägen för att slippa betala vad det kostar med direktflyg med Lufthansa.
Ja det känns väl lite som att experimentet med att öppna långdistans från de andra hubbarna nu är över, och det slutade inte bra. Därför tar man bort det nu -- först HKG och sedan LAX. Chicago lär väl bli kvar så länge den håller, och New York är ju lite speciell så den försvinner nog inte i första laget.
Vi Stockholmare kanske får sätta vår förhoppning till just de tunnare linjerna med A321. Och hoppas att vi inte är så "tunna" att New York byts till en sådan
Kom ihåg att SAS snart bara ägs av danskarna. Såklart dom vill att alla linjer går från CPH.
Å andra sidan får du betala de generellt högre flygpriserna från CPH. Den skillnaden är väl ofta större än flygskatten, åtminstone när man pratar longhaul?