Senaste nytt

Tips på resväska

Din poäng är? Louis Vutton x Supreme, vilket seriöst lyxmärke! Eller?

Förlåt, finns ingen poäng. Behövs det för att skriva på BC?

LV anses av många vara definitionen på att resa i lyx, vilket verkar populärt på BC med alla trådar om F, fina hotell, restauranger, champagne osv :D Så i en tråd om väskor förtjänar LV att nämnas tycker jag.
 

Jönsson

Medlem
Det stora problemet med Louis Vuitton är den fullkomliga översvämningen av kopior. Man ser Louis Vuitton praktiskt taget överallt och med vetskapen att majoriteten är kopior så blir märket tämligen ointressant. Skulle därför aldrig bära en Louis Vuitton väska.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Haliburton Zero är skitcoola, speciellt de med 6 hjul, men de går knappast att hitta under 10.000 kr

ZCS26-BK_side_2_2048x.jpg



61G7YmwCDQL._SL1000_.jpg
 

jerixon

Medlem
nej det stora peoblemet är att de varken är funktionella eller har vidare bra kvalitét längre.
Väskorna är snygga och jag gillar designen, men kvallen e kass, de är osköna att bära och inte det minsta praktiska. Rullväskorna är dessutom tunga och inte speciellt välutformade.
Jag har fortf LV plånbok osv men kan inte motivera deras baggage.
Jag körde mkt flashigt förr, så som weekendsbags och gick mer på designen, men nu kör jag Eagle Creek eller tumi för att de är bäst :)

Det stora problemet med Louis Vuitton är den fullkomliga översvämningen av kopior. Man ser Louis Vuitton praktiskt taget överallt och med vetskapen att majoriteten är kopior så blir märket tämligen ointressant. Skulle därför aldrig bära en Louis Vuitton väska.
 

Wayne

Medlem
Tänker köpa en Tumi latitude kabinväska, bör man välja 20 cm eller 23 cm varianten. Finns båda i butiken jag tänker köpa.
Från början var valet givet, 23 cm för min del...men efter pratat med några butiker menar de på att flera märken (rimowa, samsonite, tumi) nu börjar ta bort 23 cm och bara köra på 20 cm för att flygbolagen blir hårdare på detta framöver med måtten?
Något ni hört?
Det mesta jag köper planerar jag att använda i många år, liksom denna väskan, så undviker gärna att köpa en dyr väska som man inte kan använda så som tänkt om ett tag.
 
Toppen