Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

Elberto

Medlem
Offtopic:
Jag jobbade under helger för en stor tysk biluthyrning som börja med S... i Hamburg. Tyckte det var kul att köra nya bilar från södra Tyskland och tjäna lite extra pengar. Det var för 9-10 år sedan.
Vi fick en bonus för skador vi hittade och sedan blev debiterat vidare till kunden.
Så klart blev många debiterad för en skada men förstås lagade man inte bilar utan tjänade bra pengar under bilens livstid...

Man kan får den uppfattning att den här branschen är shady ibland.
 

Charlie D

Medlem
Någon som har erfarenhet om att boka Hertz bil i USA för poäng? Jag har pratat med 4 olika representanter och fått olika besked av samtliga. Det verkar helt galet! Fungerar inte att boka på hemsidan och kundtjänsten verkar de plocka in olika personer dagligen från Poolia eller dylikt.
 

jonten

Medlem
Nu ligger Hertz på minuslistan, långa historien kort. Hertz har problem med sina nya Volvo bilar, något med gummimattorna och deras rengöringsmedel gör att det luktar kattkiss i bilarna. Senaste 3 veckorna så har 4 av 4 bilar luktat kattkiss, 1 var i automat dvs fick gilla läget, 2 hämtade kollegan ut och klagade inte (han gör inte om det), och igår fick jag en bil och höll inte tyst. De är så fruktansvärt medvetna om det men lämnar ut bilar ändå, och man blir inte poppis när man vägrar bilen.
Sa rakt ut varför drar de inte till biltema och köper någon tillfällig plastmatta för 200:- per bil.
Nä de väntar på att Volvo skall lösa det.
De får en chans till imorgon, annars blir det Sixt..
 

B380-9 XWB

Medlem
Nu ligger Hertz på minuslistan, långa historien kort. Hertz har problem med sina nya Volvo bilar, något med gummimattorna och deras rengöringsmedel gör att det luktar kattkiss i bilarna. Senaste 3 veckorna så har 4 av 4 bilar luktat kattkiss, 1 var i automat dvs fick gilla läget, 2 hämtade kollegan ut och klagade inte (han gör inte om det), och igår fick jag en bil och höll inte tyst. De är så fruktansvärt medvetna om det men lämnar ut bilar ändå, och man blir inte poppis när man vägrar bilen.
Sa rakt ut varför drar de inte till biltema och köper någon tillfällig plastmatta för 200:- per bil.
Nä de väntar på att Volvo skall lösa det.
De får en chans till imorgon, annars blir det Sixt..

Tog ut en Volvo på BMA idag och mycket riktigt så har den en lukt som påminner om kattkiss.

Körde en stund ikväll lukten är väldigt tydlig, framför allt när man kliver in i bilen.

Kommer spendera ett antal timmar i bilen i helgen så ska försöka få tag på Hertz under morgondagen för att se om det finns något de kan göra. Förslagsvis byta ut den mot en annan bil.
 

Jönsson

Medlem
Tog ut en Volvo på BMA idag och mycket riktigt så har den en lukt som påminner om kattkiss.

Körde en stund ikväll lukten är väldigt tydlig, framför allt när man kliver in i bilen.

Kommer spendera ett antal timmar i bilen i helgen så ska försöka få tag på Hertz under morgondagen för att se om det finns något de kan göra. Förslagsvis byta ut den mot en annan bil.
Det är säkert mattrengöringen av ett visst fabrikat som luktar. Har råkat ut för samma odör i hotell med nytvättade heltäckningsmattor. Första gången jag råkade ut för det så bad jag att få byta rum för att ”det luktade kattpiss i rummet”. När nästa rum inte blev bättre så insåg jag vad orsaken var. En fruktansvärt frän doft hur som helst. :)
 

Swedestar

Medlem
Det är säkert mattrengöringen av ett visst fabrikat som luktar. Har råkat ut för samma odör i hotell med nytvättade heltäckningsmattor. Första gången jag råkade ut för det så bad jag att få byta rum för att ”det luktade kattpiss i rummet”. När nästa rum inte blev bättre så insåg jag vad orsaken var. En fruktansvärt frän doft hur som helst. :)

Jag och ett par kollegor har fått samma problem med våra bilar. I mitt fall bara tvättat mattorna med vatten. Efter en tid börjar de lukta när de blir blöta. Påtalade det för säljaren på Volvo och fick nya mattor samt att han erkände att de haft mycket problem med sina hyrbilar (Hertz).
Med nya mattor var det bra en tid men sedan kom lukten tillbaka. Tänkte ta upp det igen när det blir dags för service.
 

Meazza

Medlem
Det är säkert mattrengöringen av ett visst fabrikat som luktar. Har råkat ut för samma odör i hotell med nytvättade heltäckningsmattor. Första gången jag råkade ut för det så bad jag att få byta rum för att ”det luktade kattpiss i rummet”. När nästa rum inte blev bättre så insåg jag vad orsaken var. En fruktansvärt frän doft hur som helst. :)
Hade samma problem på Clarion Post i Göteborg tidigare i år - men då hade man målat väggarna med någon ekologisk målarfärg, vilket gjorde att hela rummet luktade svett. :(
 
Blev President's circle i Augusti och har sedan dess hyrt 9-10 gånger med Hertz i Stockholm city & Nacka. Har inte blivit uppgraderad en enda gång på dessa hyror! Visst, jag har bokat billiga bilar (ibland mystery vehicle) men aldrig ens fått en v40. Vet att det finstilta säger att jag inte har rätt till någon uppgradering förutom på Arlanda och Landvetter, men det förvånar mig ändå lite eftersom jag fått fina uppgraderingar av Hertz tidigare utan någon som helst status (bara gold plus medlem). Trodde ändå dom var lite schyssta med sånt!

När jag nu senast hyrde på Stockholm centralstation frågade lite kring detta och då sa han som jobbade där mer eller mindre rakt ut att det är poänglöst att vara gold plus reward-medlem i Sverige så länge man inte hyr på någon av de två "gold-stationerna" Arlanda och Landvetter. Han sa också att dom oftast inte ens kollar var kunderna har för status på "vanliga" hertz-stationer som t.ex. Stockholm centralstation.

Kommer nog gå tillbaks till Avis igen eller försöka statusmatcha till Sixt. Hertz i Sverige är så himla sämst
 
Toppen