NotRyan
Medlem
Vore ju onekligen trevligt att slippa med byten på vägen dit.
Nu tänker du på fel sätt Du tjänar fler poäng och segment med byten...
Vore ju onekligen trevligt att slippa med byten på vägen dit.
Jag vet inte om vilken källa du har, men SAS VD, Rickard Gustafson svarade själv i japansk medias intervju att de planerar att flytta Köpenhamn-Tokyo Narita till Köpenhamn-Tokyo Haneda, sedan öppna Stockholm-Tokyo Narita.Hur som helst. Har det kommit någon uppdaterad information kring detta med en ny linje? En bekant diskuterade detta senast i somras och lät som man inte kunde avgöra om de skulle åka från ARN till HND eller ARN till NRT och CPH till HND eller NRT.
Om det blir så att SAS öppnar Köpenhamn-Haneda och Arlanda-Narita, vilken sträcka skulle ni som utgår ifrån Arlanda välja? Är det värt ~2-3 timmar längre restid för att flyga till/från Haneda över Narita? Nyfiken då jag aldrig besökt Tokyo.Jag vet inte om vilken källa du har, men SAS VD, Rickard Gustafson svarade själv i japansk medias intervju att de planerar att flytta Köpenhamn-Tokyo Narita till Köpenhamn-Tokyo Haneda, sedan öppna Stockholm-Tokyo Narita.
Detta skrev jag i april.
SAS siktar på att öppna en ny linje till Tokyo Haneda i 2020 | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Om det blir så att SAS öppnar Köpenhamn-Haneda och Arlanda-Narita, vilken sträcka skulle ni som utgår ifrån Arlanda välja? Är det värt ~2-3 timmar längre restid för att flyga till/från Haneda över Narita? Nyfiken då jag aldrig besökt Tokyo.
Som fcx skrev, beror på vad man har för planer i Tokyo, eller resten av Japan för den delen.Om det blir så att SAS öppnar Köpenhamn-Haneda och Arlanda-Narita, vilken sträcka skulle ni som utgår ifrån Arlanda välja? Är det värt ~2-3 timmar längre restid för att flyga till/från Haneda över Narita? Nyfiken då jag aldrig besökt Tokyo.
Visst, givetvis annat fokus än Haneda men nog kan du byta till inrikes på Narita.Det går väldigt få inrikesavgångar från Narita.
Om man räknar in andra flygbolag som t ex Jetstar Japan, Peach Aviation, Spring Airlines Japan m m, finns det ännu mer destinationer och avgångar.Visst, givetvis annat fokus än Haneda men nog kan du byta till inrikes på Narita.
ANA t.ex. har flyg till Fukuoka, Hiroshima, Komatsu, Nagoya, Naha (Okinawa), Niigata, Osaka, Sapporo och Sendai.
Idag släppte japanska Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism en press release angående nya international flight slots till Haneda som kommer att börja gälla från och med mars 29, 2020.
@Dr. Miles , tolkar jag det rätt att Skandinavien (danmark, norge, sverige) får tillsammans 1 slot per dag för japanska flygbolag (aka ANA) och 1 slot per dag för partner country flygbolag (aka SAS)?
PR: 報道発表資料:羽田空港国際線発着枠の配分について - 国土交通省
Slot allocation: http://www.mlit.go.jp/report/press/content/001305161.pdf
Det släpptes även en press release angående hur slots för inrikesflyg kommer att uppdateras: 報道発表資料:羽田空港国内線発着枠の配分の見直し結果について - 国土交通省
Gillar att kalkon fick en slot.