Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, tredje personen i bokningen blir då normalpris


Osäker, men ni kan ju skapa en poängpool på SAS hemsida så kan t ex du nyttja bägge kontonas poäng.


När jag pratade med AMEX om just detta sa dom att det kan vara hur många personer som helst på en voucher då det är 50% av poängpriset den ger?
 

ekf

Medlem
När jag pratade med AMEX om just detta sa dom att det kan vara hur många personer som helst på en voucher då det är 50% av poängpriset den ger?
Låt mig citera reglerna direkt från Amex sida i inloggat läge
Amex skrev:
Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa med SAS eller Star Alliance. När du som SAS EuroBonus American Express Premium Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa måste ske inom förmånens giltighetstid. Utresa och hemresa kan därför ske efter giltighetstiden. Erbjudandet kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer. Erbjudandet gäller ej för ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan endast erhållas en gång per kalenderår. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden. Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta, årsavgift för Kortet samt avgifter och kostnader vid försenad betalning ger ej EuroBonus Extrapoäng.
(Det är jag som fetmarkerat)
American Express/Logon to Account Access
 

Canadien

Medlem
När jag pratade med AMEX om just detta sa dom att det kan vara hur många personer som helst på en voucher då det är 50% av poängpriset den ger?
Så är det inte, även om någon okunnig sade det, eller missförstod din fråga. Det kan vara fler personer i bokningen men vouchern ger bara rabatt för max 2 pers i bokningen.
 
Jag ringde Tallinn igen och deras förklaring var att det ser ut att vara möjligt att booka 4 x business på den flight, men det går inte att booka 2x2 business. Vor bookning är splittad på 2 booking nummer, så fast systemen säger 6 platser i business, så går det inte.

Konstigt. Tallinn rekommenderade mig inte att kolla så mycket online men heller ringa dom en gång i veckan och låta dom kolla vad som finns.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen