Hej, osäker om det är rätt forumsdel med prövar här.
Har precis påbörjat min första större awardresa som skall ta mig till Nya Zeeland bokat med AmEx 2for1, Open jaw.
Har bokat Trondheim-Köpenhamn-Singapore-Auckland, hem Sydney-Bangkok-Paris-Oslo-Trondheim.
Vi sover i Köpenhamn i natt och flyger SQ351 imorgon 1/9 och har ca 16h transfer i Singapore innan vi åker vidare till Auckland med SQ285 på kvällen den 2 September.
Problemet började direkt vid incheck, vi var på plats på flygplatsen 2.5h innan avgångstid som tur var så hade gott om tid! Det blev error direkt på skärmen för agenten när hon knappade in bokningen, det gick inte att checka in oss hela vägen.
Hon fortsatte och knappa med kom inte vidare, hon fick förstärkning av en kollega utan resultat. Det visade sig att det inte gick att checka in sista benet Singapore-Auckland och de visste inte varför.
De var tvungna att ringa till experterna i Oslo för att få hjälp, de pratade i säkert 30min hit och dit och tillslut la hon på, de i Oslo visste inte heller varför. Hon sa sedan att de enda de kunde göra var att checka in oss till Singapore och att vi där får checka in igen vidare till Auckland (bagaget kunde de dock checka in hela vägen), fungerar det att göra så?
Är det någon som har en idé om varför det strulade? Har någon varit med om nått liknande?
Jag är smått orolig nu inför ankomsten till Singapore och vidare flyg till Nya Zeeland och hoppas på att någon av er lite mer erfarna kan lugna mina nerver lite.
Mvh Birch
Har precis påbörjat min första större awardresa som skall ta mig till Nya Zeeland bokat med AmEx 2for1, Open jaw.
Har bokat Trondheim-Köpenhamn-Singapore-Auckland, hem Sydney-Bangkok-Paris-Oslo-Trondheim.
Vi sover i Köpenhamn i natt och flyger SQ351 imorgon 1/9 och har ca 16h transfer i Singapore innan vi åker vidare till Auckland med SQ285 på kvällen den 2 September.
Problemet började direkt vid incheck, vi var på plats på flygplatsen 2.5h innan avgångstid som tur var så hade gott om tid! Det blev error direkt på skärmen för agenten när hon knappade in bokningen, det gick inte att checka in oss hela vägen.
Hon fortsatte och knappa med kom inte vidare, hon fick förstärkning av en kollega utan resultat. Det visade sig att det inte gick att checka in sista benet Singapore-Auckland och de visste inte varför.
De var tvungna att ringa till experterna i Oslo för att få hjälp, de pratade i säkert 30min hit och dit och tillslut la hon på, de i Oslo visste inte heller varför. Hon sa sedan att de enda de kunde göra var att checka in oss till Singapore och att vi där får checka in igen vidare till Auckland (bagaget kunde de dock checka in hela vägen), fungerar det att göra så?
Är det någon som har en idé om varför det strulade? Har någon varit med om nått liknande?
Jag är smått orolig nu inför ankomsten till Singapore och vidare flyg till Nya Zeeland och hoppas på att någon av er lite mer erfarna kan lugna mina nerver lite.
Mvh Birch