Senaste nytt

Varför kan man inte boka vändande flyg på sas.se?

ekf

Medlem
Nu var det ett tag sedan jag reste via baksidan, men minns att mitt plan ARN-GOT ankom på non-shengen för att det skulle vidare till LHR från Göteborg. Nu flyger väl inte SAS till non-shengen från Götet längre så det kanske aldrig händer. Men då hade man fått gå ut först och sedan in genom security igen för att byta.
Det var ju ett tag sedan som sagt, men vill minnas att man inte behövde gå ut till landside utan bara genom passkontrollen och sedan stanna kvar på airside.
Med det sagt så är det extra viktigt att säkerställa att det alltid är samma plan som går i retur om man tänkt köpa två enkelbiljetter för en sådan tur...
 

Steve

Medlem
@ekf @Canadien jag tog den säkra varianten och bokade med 90 minuters uppehåll i GOT innan jag flyger hem och någonstans strax efter takeoff på returen bör jag tjänat tillräckligt med poäng för att bli EBD. Ska bli spännande att se hur mitt liv förändras när jag reser med min nya status;)
 

Tongen2

Medlem
Nu är ju redan resan bokad som jag förstår men classic.sas.se har fungerat bra för mig att boka typ sådana resor med "för kort" tid mellan flygen.
 
Toppen