Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

holysofia

Medlem
Går det alls att boka om en resa som är bokad med en voucher som gick ut 31/12 förra året? Resan äger rum i oktober men jag hade önskat ett bättre upplägg på hemresan vilket inte fanns vid bokningstillfället. Som alternativ - vi använde totalt två vouchers och bara den ena är ”gammal”. Kan jag ”byta” ut min gamla mot en av mina nya från i år annars och göra en ombokning på det sättet?
 

Syversen

Medlem
Går det alls att boka om en resa som är bokad med en voucher som gick ut 31/12 förra året? Resan äger rum i oktober men jag hade önskat ett bättre upplägg på hemresan vilket inte fanns vid bokningstillfället. Som alternativ - vi använde totalt två vouchers och bara den ena är ”gammal”. Kan jag ”byta” ut min gamla mot en av mina nya från i år annars och göra en ombokning på det sättet?

Det borde du kunna, men säkerställ också att du inte har bokat med poäng som förfaller/förfallit.
 

ekf

Medlem
Går det alls att boka om en resa som är bokad med en voucher som gick ut 31/12 förra året? Resan äger rum i oktober men jag hade önskat ett bättre upplägg på hemresan vilket inte fanns vid bokningstillfället.
Nej, det är inte tillåtet att göra ändringar på en resa bokad med (numera) utgången voucher eller poäng.
Som alternativ - vi använde totalt två vouchers och bara den ena är ”gammal”. Kan jag ”byta” ut min gamla mot en av mina nya från i år annars och göra en ombokning på det sättet?
Detta bör däremot gå bra. Den gamla blir förstås förbrukad och går inte att väcka liv i igen.
 

Ante

Ny medlem
Du är rätt sent ute just nu. Vad är det du vill åka? Lufthansa släpper ju exempelvis first class 14 dagar innan avgång om det nu är intressant.

Lufthansa är intressant. Helst Asien men är flexibel. Har lite svårt att greppa vad man har att välja på. På sas sida frågas var jag vill åka men enligt andra sidor kan jag bara välja mellan 4 destinationer i asien
 

Tonton

Medlem
Lufthansa är intressant. Helst Asien men är flexibel. Har lite svårt att greppa vad man har att välja på. På sas sida frågas var jag vill åka men enligt andra sidor kan jag bara välja mellan 4 destinationer i asien

SAS flyger ju enbart till fyra destinationer i Asien. Du får snarare titta på Star Alliance.
 

Dbodenfo

Medlem
Jag ska flyga STO-NYC (SK via CPH i C) ut 24 sept och sen NYC-STO (Bokad på JFK-FRA-ARN just nu i C) tillbaka 2 okt.
Flyger med LH på tillbakavägen och hoppas på att de släpper sina First biljetter tidigt. Någon som har något tips på att lyckas med en uppgradering till First? Jag har ett alert på AwardFares för den 2 okt men kan man ringa Tallin tidigare även om de inte finns där? Hur jobbig kan man vara?

Denna är bokat med 2-4-1 och tappade ca 2100 poäng när jag bokade om då jag hade 2100 EB poäng som var utgångna i juli 2019.
 

Canadien

Medlem
Jag har ett alert på AwardFares för den 2 okt men kan man ringa Tallin tidigare även om de inte finns där? Hur jobbig kan man vara?

LH brukar släppa platser typ 22 på kvällen, så ring till Tallinn direkt på morgonen 14 dagar innan avresa och hör om de ser någon plats. Sedan repetera detta varje dag fram tills du reser. Men hoppas inte för mycket. Just nu tycker jag LH mest släpper Mexico, Boston och Detroit så långt fram i tiden. New york brukar komma med bara 4-7 dagars förvarning...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dbodenfo

Medlem
Tack för snabbt svar. Ska kolla om det finns en re-location så BOS eller ORD kan bli aktuellt för hemvägen om de hjälper men C tillbaka på 748 är ju inte dåligt heller :0).

Ska också gulla vid gaten :0D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen