Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Bokade nya hotellet nära Times Square NYC till julen, har Gold via Amex. Hur stor brukar chansen vara att bli uppgraderad? Är det en rättighet som Gold om de har lediga rum? I och med att hotellet är så nytt så kanske det inte är så fullbokat i början tänker jag...
 

Resenär

Medlem
Bokade nya hotellet nära Times Square NYC till julen, har Gold via Amex. Hur stor brukar chansen vara att bli uppgraderad? Är det en rättighet som Gold om de har lediga rum? I och med att hotellet är så nytt så kanske det inte är så fullbokat i början tänker jag...

På gamla Radisson i NYC blev jag uppgraderad som Guld, samt fick gratis frukost.
 

mha321

Medlem
På gamla Radisson i NYC blev jag uppgraderad som Guld, samt fick gratis frukost.
Jag var dock ganska tydlig och bad om att få bli uppgraderad.
Vilket av de gamla Radisson hotellen i new york :) på Martinique fick jag aldrig uppgradering som gold även när jag frågade efter det. Däremot konsekvent uppgraderad som concierge/plat, inklusive både frukost och lounge.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jonten

Medlem
Radisson Blu Scandinavia Göteborg, nu är det ju inte ens roligt längre. Numera är jag alltid uppgraderad till BC med lounge access som Platinum. Trainee när jag checkade in och bad om lounge, du är redan uppgraderad till lounge var svaret. Bad henne då att sätta två personer på mitt rum så statuslös kollegan kan joina, då vart hon tveksam men efter att ha kollat med kollega som vinkade glatt till mig så var det inga problem.
Nu ligger dem jävligt bra på plus alltså, och jag har svårt att finna bättre hotell.

Som en liten passus, denna vistelse drar över mig på Platinum inför nästa år, jag har fram till Mars på mig men det gick vägen på 5-6 månader.
 
Toppen