Senaste nytt

Curve gör crowdfunding

Sebastian.k

Medlem
Det återstår att se vad för typ av incitament som kommer att erbjuds från curve i samband med crowdfounding osv. Därefter får vi se.
 

igelkotten

Medlem
Finns mängder med start-ups som gått den vägen innan eventuell publik listning. Jag ser inget oseriöst i själva agerandet. Givetvis hög risk ( inte minst utspädning från en tidig position), och i detta fall en affärsidé där jag har svårt att se dem tjäna pengar. Jag skulle därför inte rekommendera någon att gå in med seriösa medel i nuläget.

Jag fick inga exempel från dig sist - förutom ett totalt irrelevant exempel på incitament för anställda - så tror inte du har några här heller på dessa "mängder"? Upp till var och en att besluta sig om man är villig att slänga pengar på detta - jag ville mest vara en motpunkt mot det onyanserat positiva mot ett bolag som senast inte var helt öppen vad gäller sitt avtal med Amex. Jag har bekanta som jobbar med tvisten med Amex, och för mig kändes det helt enkelt som en situation där investerare var ovilliga att slänga in pengar för att finansiera en tvist som kommer ge de absolut ingenting, så de beslöt sig för att dra nytta av alla deras nyttiga fanboys. Jag spekulerar så klart, men har svårt att förstå hur någon vill stödja de efter debaclet med Amex. Glad att jag aldrig drogs med i den förra okritiska vågen av support för denna produkt.
 

Robert flysas

Moderator
Jag fick inga exempel från dig sist - förutom ett totalt irrelevant exempel på incitament för anställda - så tror inte du har några här heller på dessa "mängder"? Upp till var och en att besluta sig om man är villig att slänga pengar på detta - jag ville mest vara en motpunkt mot det onyanserat positiva mot ett bolag som senast inte var helt öppen vad gäller sitt avtal med Amex. Jag har bekanta som jobbar med tvisten med Amex, och för mig kändes det helt enkelt som en situation där investerare var ovilliga att slänga in pengar för att finansiera en tvist som kommer ge de absolut ingenting, så de beslöt sig för att dra nytta av alla deras nyttiga fanboys. Jag spekulerar så klart, men har svårt att förstå hur någon vill stödja de efter debaclet med Amex. Glad att jag aldrig drogs med i den förra okritiska vågen av support för denna produkt.

Vad var det för tvist med Amex ? Har sökt runt men hittar inga nyheter etc ?
 

ekf

Medlem
Vad var det för tvist med Amex ? Har sökt runt men hittar inga nyheter etc ?
Kortversionen: Amex och Curve har kommit överens om ett testprogram (beta) för en wallet med amex topup. Amex meddelar Curve att man inte tänker förlänga avtalet för en skarp produkt. Curve får panik då de förberett just den produkten en längre tid, och väljer helt sonika att lansera sin produkt direkt i hopp om att det ska flyga. "Massor" av kunder signar för nya produkten för att kunna fylla på med Amex. Amex spärrar Curve och terminerar deras avtal. Curve stämmer Amex.

Här är Curves version: Bringing Amex Back: The Next Steps and How You Can Help - Curve
 

M.K

Medlem
@igelkotten Jag tycker jag skrivit väldigt negativt om denna affärsidé ur ett investerarperspektiv ett flertal gånger (som du också citerade), så helt enig med Dig där.

Produkten får du tycka vad du vill om. Jag älskar mitt Legacy och har inte haft ett problem, bara fördelar. Trevligt med casback nu också hos mina tre valda företag. Tusentals kronor sparat genom alla fördelar. Jag var t ex i två olika länder förra veckan och tog ut deras valutor i ATM’s utan avgifter och med poängintjäning. Jag åkte även som vanligt mycket Uber med cashback utan påslag, samt gjorde några övriga kortbetalningar där de inte tog mitt Plat.

Synd bara med saknat stöd för Applepay och Amex, men oavsett ett fantastiskt komplement tycker jag.
 
Last edited:

ekf

Medlem
Trevligt med casback nu också hos mina tre valda företag.
OT, men får du verkligen cashback fortfarande? Jag fick välja om företag nu när jag blev flyttad till Legacy "på riktigt", men när jag nu går in och kikar på listan så står det att cashback-erbjudandet för mig slutade i maj. Jag har inte provat att handla hos någon av de butiker jag valt dock.
 

M.K

Medlem
@ekf Absolut får jag det. Tufft när det plingar till direkt i min Apple watch. Ofta t o m före betalningen. :cool:

AB5848CD-6A64-4C4E-BEDF-55148030F949.jpeg
 
Last edited:
Jag fick välja om företag nu när jag blev flyttad till Legacy "på riktigt", men när jag nu går in och kikar på listan så står det att cashback-erbjudandet för mig slutade i maj.

Jag har samma upplevelse, fick välja om företag men nu har det slutat komma in cashback (jag har gjort ett flertal köp med curve hos mina valda företag sedan dess).
 

M.K

Medlem
@ekf @Jane Insane Jag fick ett mail där de gav mig permanent cashback hos tre företag. I början fick jag också en tremånaders period.

Det är ju just detta som skulle kunna få mig att investera lite lekpengar. Schysst cashback överallt hade smakat bra och varit värt en del för mig. Bl a Santander backar så rätt säker på att jag hade hunnit räkna hem denna insats oavsett utfall. Dessutom eventuell avkastning vid en lyckad börsnotering.
 
Last edited:
Toppen