Senaste nytt

[Semi-Live] En roadtrip i flyover country

Nu är det slut från mig. Hoppas någon av er som har läst har blivit inspirerad av positivt tänkande. Inte så många kommentarer men folk har läst i alla fall.

Till sist, vilket är ett betydligt större problem än att jag fick vänta på mitt bagage, bortglömda efternamn etc, denna resa genererade runt 2 ton koldioxidutsläpp, bara från flygningen. Något att tänka på och reflektera över.
 

Abbs

Medlem
Nu är det slut från mig. Hoppas någon av er som har läst har blivit inspirerad av positivt tänkande. Inte så många kommentarer men folk har läst i alla fall.

Till sist, vilket är ett betydligt större problem än att jag fick vänta på mitt bagage, bortglömda efternamn etc, denna resa genererade runt 2 ton koldioxidutsläpp, bara från flygningen. Något att tänka på och reflektera över.
Din rapport är en härlig frisk vind :)
 

chazzie

Medlem
Härlig och frisk rapport, i brist på bättre adjektiv :)

Den viktiga frågan dock, blev det ingen golf? :eek: Är det någon gång man kan "kasta med golfbagen" också så är det ju när man flyger First :D
 

Thornado

Medlem
Denna gång hade jag fått riktiga Lufthansa first boardingkort, lite besviken måste jag ändå medge att själva upplevelsen av flygningen var exakt likadan som när jag hade likadant boardingkort som vanliga dödliga.

Det är för att du inte använde det på rätt sätt. För att maximera njutningen av sitt boardingkort så ska man (efter att ha bytt om till pyjamas förstås, och gärna med valfri dryck från First i handen) gå på en liten promenad bakåt i klasserna, helst till en rad i economy nära toaletterna, och vifta lite med boardingkortet framför ansiktet på någon som sitter i ett mittsäte. Förslagsvis kan du även passa på att fälla någon kommentar om att du inte visste att det fanns sittplatser så här långt bak eller titta på radnumren ovanför sätena, sen titta på ditt boardingkort, och fråga om de vet var plats 1K är.

För extra guldstjärna så har du plockat på dig en banan i loungen innan avgång och erbjuder den till någon av de som sitter där bak (då de ju flyger "monkey class"......).
 

Steve

Medlem
Tack @Golfkillen för bra rapport med lite annan vinkel, har själv en längtan efter att uppleva just den typen av resa till städer en bit bortom de stora metropolerna. Har gjort det i Italien flera gånger och det är upplevelserna i de mindre byarna jag minns mest. Maten, människorna och atmosfären.
 

Direktorn

Medlem
En riktigt dålig rapport tycker jag. Kan vara den sämsta jag läst sedan 2012. En rapport helt inriktad på att påverka och skriva andra på näsan. Allt handlar om att framhäva sig själv och sin syn och tro att man vet bättre än alla andra på som är konstruktiva i sin kritik på BC och ger beröm för vissa saker om sin resa och kan ge kritik för annat. Inga problem med gardinen och spring med toalettbesök från ekonomi, ett leende och jag åker på poäng. Inga problem med boardingkortet, jag har ett leende och ni som vill ha ett finare från Lufthansa vet inte bättre, Inga problem med crew eftersom jag har ett leende och åker på poäng. Inga problem med maten eftersom jag har ett leende och åker på poäng. Slutklämmen tar nog ändå priset. Reflektionen på utsläppen jag genererat... Medvetet sagt och riktigt PK. Bara man är medveten är det ok. "Its OK When we do It" Vi andra ska såklart skämmas. Vi är alla lyckligt lottade och ska vara glada för det. Antar att ingen ska söka den perfekta flygupplevelsen i First och skriva om det. Var tyst och nöjd.
 
En riktigt dålig rapport tycker jag. Kan vara den sämsta jag läst sedan 2012. En rapport helt inriktad på att påverka och skriva andra på näsan. Allt handlar om att framhäva sig själv och sin syn och tro att man vet bättre än alla andra på som är konstruktiva i sin kritik på BC och ger beröm för vissa saker om sin resa och kan ge kritik för annat. Inga problem med gardinen och spring med toalettbesök från ekonomi, ett leende och jag åker på poäng. Inga problem med boardingkortet, jag har ett leende och ni som vill ha ett finare från Lufthansa vet inte bättre, Inga problem med crew eftersom jag har ett leende och åker på poäng. Inga problem med maten eftersom jag har ett leende och åker på poäng. Slutklämmen tar nog ändå priset. Reflektionen på utsläppen jag genererat... Medvetet sagt och riktigt PK. Bara man är medveten är det ok. "Its OK When we do It" Vi andra ska såklart skämmas. Vi är alla lyckligt lottade och ska vara glada för det. Antar att ingen ska söka den perfekta flygupplevelsen i First och skriva om det. Var tyst och nöjd.
Tack för att du läste och reflekterade och blev påverkad av det jag skrev! Trots att det kan ha varit det sämsta du läst sen 2012 så tog du dig tid att läsa alla mina inlägg samt kommentera, det betyder mycket för mig.
 
Toppen