Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

squeezen

Medlem
Har en biljett (jobbet) som verkar bokas i "L".
Den står ju som go light och go smart:
SAS Go Light
240
(K, L, T)

SAS Go Smart
2 400
(Q, V, W, K, L, U, G)
300
(T, O)

SAS Go Pro
6 000
(E, M, H)

I bokningssytemet hos oss står det bara "Go".
Vad ska man anta händer då? Obs står att det ingår 1 väska, så antar det blir Bo Smart då?
 

palmen

Moderator
Har en biljett (jobbet) som verkar bokas i "L".
Den står ju som go light och go smart:
SAS Go Light
240
(K, L, T)

SAS Go Smart
2 400
(Q, V, W, K, L, U, G)
300
(T, O)

SAS Go Pro
6 000
(E, M, H)

I bokningssytemet hos oss står det bara "Go".
Vad ska man anta händer då? Obs står att det ingår 1 väska, så antar det blir Bo Smart då?
Företag kan ha avtal att väskor alltid ingår i biljetten så inte helt säkert att det är go smart. Men mest troligt är det go smart, räkna med poäng för light så blir du inte besviken.
 

JohanGE

Medlem
Kanske inte rätt tråd (?), men sitter och tittar på att boka en revenue biljett med SAS t/r till LAX nästa sommar men får inte fram någon information om hur många EB jag tjänar ihop. Den ger mig faktiskt 0 poäng oavsett klass (testade multipla för att se om det var någon bugg). Har någon här haft liknande problem? Något man bör känna till? Bokar såklart inga biljetter utan att jag får svar på det hela, så i värsta fall ringer jag in till kundtjänst.
 

palmen

Moderator
Kanske inte rätt tråd (?), men sitter och tittar på att boka en revenue biljett med SAS t/r till LAX nästa sommar men får inte fram någon information om hur många EB jag tjänar ihop. Den ger mig faktiskt 0 poäng oavsett klass (testade multipla för att se om det var någon bugg). Har någon här haft liknande problem? Något man bör känna till? Bokar såklart inga biljetter utan att jag får svar på det hela, så i värsta fall ringer jag in till kundtjänst.
Och du tror att kundtjänst ger rätt svar?
Googla "sas points chart" så hamnar du rätt, eller på sas hemsida under eurobonus.
Beror på vilken bokningsklass du bokar i Business, kan ge lite olika, men har för mig det är 7500-9000.
 

JohanGE

Medlem
Och du tror att kundtjänst ger rätt svar?
Googla "sas points chart" så hamnar du rätt, eller på sas hemsida under eurobonus.
Beror på vilken bokningsklass du bokar i Business, kan ge lite olika, men har för mig det är 7500-9000.
okej okej okej. Jag vet hur många poäng resan ska ge i teorin. Min farhåga var/är mer att det står 0 poäng när jag bokar, och att den då inte kommer att generera några poäng. Tanken att ringa kundtjänst skulle vara min försäkring att resan de facto ska ge poäng, allt enligt SAS poängtabell.
 

palmen

Moderator
okej okej okej. Jag vet hur många poäng resan ska ge i teorin. Min farhåga var/är mer att det står 0 poäng när jag bokar, och att den då inte kommer att generera några poäng. Tanken att ringa kundtjänst skulle vara min försäkring att resan de facto ska ge poäng, allt enligt SAS poängtabell.
Alla betalda sas flighter (ej betalda med poäng) ger poäng enligt den tabellen. Så bokar du sas business som flygs av sas så får du exakt det som står i listorna på hemsidan. Att sas bokningsdialog inte kan räkna ut detta kan du strunta i när det gäller rena sas-flighter.
 
Toppen