Senaste nytt

Kreditkort one world

bjorkroth

Medlem
Finnair har kort i samarbete med Nordea, ser även ett ihop med Danske Bank.

"Finnair Plus MasterCard" är dock bara för finländska medborgare, men de andra två korten med Nordea och Danske säger inget om det.

Funderar själv på att byta till något kort inom OneWorld då de flyger mer i områden där jag planerar att reda än exempelvis Star Alliance där jag sparar för tillfället.

Finnair Plus Mastercard | Finnair Shop
 

Senator

Moderator
I praktiken är det nog bara Qatar som har en kundbas i Sverige där det skulle finnas ekonomi i detta. Utöver den skara BC medlemmar som köpte poäng av US Airways på den goda gamla tiden, eller de lite vuxnare resenärer som åkte American när de flög på Arlanda, så skulle jag gissa American Advantage har alldeles för liten kundbas i Sverige för att motivera ett kort.

Jag gissar det är rätt dyrt och komplex att dra igång något som detta så det kräver en viss kritisk massa i form av medlemmar.
 

Pererik

Medlem
Går förstås också att konvertera vanliga MR-poäng till olika Oneworld-program.
Men en bit utanför storstäderna är Amex lite svåranvänt så ett MC vore bra. Finnairs gäller som sagt bara finnar. Har för mig det var lite problem med att konvertera BA;s poäng till t.ex. Finnair eller Qatar.
 

squeezen

Medlem
Men en bit utanför storstäderna är Amex lite svåranvänt så ett MC vore bra. Finnairs gäller som sagt bara finnar. Har för mig det var lite problem med att konvertera BA;s poäng till t.ex. Finnair eller Qatar.
Definiera ”storstad” jag upplever amex funkar i princip överallt. Bor i ett samhälle med ca 10.000 pers och reser en del privat och i jobb men tycker nuförtiden det är bra utdelning på amex. Med det sagt finnes såklart ett mastercard också i plånkan
 

Pererik

Medlem
Definiera ”storstad” jag upplever amex funkar i princip överallt. Bor i ett samhälle med ca 10.000 pers och reser en del privat och i jobb men tycker nuförtiden det är bra utdelning på amex. Med det sagt finnes såklart ett mastercard också i plånkan
En del har tur... I grannstaden som inte är så stor (~27k) funkar det nästan över allt. I min och grannhålan (~10k) är det omöjligt.
 
Toppen