Uppdatering i ärendet.
Efter EBD-supporten´s svar så kikade jag lite på ARN (inte Arlanda) sidan och tog därefter chat-kontakt med hallåkonsument.
De rekommenderade mig att göra ett ärende men ville först kika på hur villkoren för portalen såg ut då det kan vara klurigt att få hjälp när det gäller gåvor/bonustjänster.
När jag klickade på villkoren så såg jag att de som hänvisas på Goodie Bag sidan inte är korrekta utan villkoren för "carrier of flight" och säger ingenting om själva "försäljningen" eller produkterna.
Mailade LoyaltyKey supporten igen och framförde att jag ville ha deras köpevillkor i PDF format så jag kunde pröva ärendet hos ARN.
Tog 1 dag så mailade samma kille tillbaka som jag haft kontakt med tidigare att han skulle kolla internt vilka villkor de kunde skicka över.
Efter ytterligare en dag kom svaret att jag kunde returnera produkten och fick adressen. Han skrev också att så fort den var tillbaka så skulle shoppen låsas upp igen så jag kunde välja något nytt. Hade mycket på jobbet så tog 5 dagar innan jag fick möjlighet att skicka tillbaka produkten men efter bara 4 dagar fick jag uppföljningsmail om att shoppen nu var upplåst, så nu sitter jag och väljer något nytt.
Hela korrespondansen från/till mig har varit i mycket trevlig ton vilket jag tror underlättar i sådana här ärenden.
Case closed.