Senaste nytt

Kan jag ha 35min anknytning i Frankfurt?

intuition

Medlem
Haha, jag menar att om jag nu inte kan få ihop det med ett flyg på den 1/1, så sitter jag hellre en nyårskväll på en nordisk ort (där det antagligen finns släkt/vänner attt träffa) än på FRA.
 
Last edited:

cbroxe

Medlem
Skulle denna funka?
1/1 CPH-IST
Turkish Airlines 1788
Dep: 6:50 am
Arr: 12:10 pm

1/1 Istanbul (IST) to Tunis (TUN) — Wed, Jan 1
Turkish Airlines 663
Dep: 2:25 pm
Arr: 3:40 pm
Pris enkel 1489 i Monkey, 7000 i Business (D)
 

JoelG

Medlem
Var i Frankfurt igår och hade bussgate som arrival. från touchdown till att jag var vill mitt anslutande plans gate tog det 35 minuter (20 minuter från insteg till buss och avgående gate). Båda flygen var Lufthansa.
 

Canadien

Medlem
Om alla stjärnor står i rätt position så är det klart att det går, men det är inte ofta stjärnorna gör det. I morse gick det dock på 15 min från landning tills jag var vid gate för nästa plan. Inkommande F från US vid gate A26 och avgång mot ARN A11. Men minsta glitch någonstans eller t ex bussgate så är alla marginaler borta.
 

intuition

Medlem
Tack till alla som kommenterat!
Ja, jag tror också att det är omöjligt/olämpligt med LH809 -> LH1322 och letar alltså alternativ.

Några ord om varför jag snöat in på FRA.
Jag har inte hittat så många bolag som flyger regelbundet på TUN. LH gör det och det ser ut som att deras flyg till TUN har bra on-time statistik. Ankomsttiden på LH1322 är perfekt för mig och allt var frid och fröjd till jag med fasa såg att morgonförbindelsen från CPH inte körs på nyårsdagen.

Då började jag kolla andra bolag:
TK - för sen ankomst-tid och dessutom inte bra on-time statistik.
A3 - flyger bara på TUN på sommaren
RJ och QR - verkar inte ha några publicerade tariffer för EU-Nordafrika öht. Separata biljetter via AMM eller DOH dyrt. Långa flygtider
AZ - bra tidtabell, men behöver då vara i Rom istället kl 0800 och det är väl ännu svårare än att hinna till FRA, Dessutom, fel allians.
AF - inget samma dag, men har bra förbindelser om jag övernattar i Paris. Fast då är ju LH bättre eftersom jag inte samlar poäng i Skyteam

Sedan började jag djupdyka i för mig okända bolag
TU (Tunisair) - Alla säger "undvik de som pesten"
AT (Royal Air Marroc) har bra tidtabell och statistik, men flyger inte på TUN 1/1
TO (Transavia France) har tidig ankomst så on-time inte spelar någon roll och flyger den 1/1 men avgår från ORY resp. LYS så tidigt att det isf blir en övernattning där istället.

Så därför är jag inne på att se om det går att komma till FRA i tid (ca 0800). Finns det någon vinkel jag missat?

Och om det inte går, får jag helt enkelt bestämma om jag vill ha nyårsfirandet på FRA, CDG, LYS eller ORY... :eek:
 
Toppen