Senaste nytt

Champagnetråden

Jooachimm

Ny medlem
7BEF8DDB-8C3A-4B4C-BF88-19B4012E40EF.jpeg
Första inlägget i tråden..
Ett trevlig inköp direkt från producenten efter besök på vingården.. alltid roligt när champagnen smakar lika bra hemma som på provningen!
 

MTheC

Medlem
Var det någon som klickade hem några VVF på bolaget i veckan? De har höjt priset ganska saftigt på den från tidigare vintage så funderar också hur de kommer prissätta 2008 när den väl släpps.
 
Var det någon som klickade hem några VVF på bolaget i veckan? De har höjt priset ganska saftigt på den från tidigare vintage så funderar också hur de kommer prissätta 2008 när den väl släpps.
Hade tänkt det, för 5750kr som den tidigare kostade, men 7500kr... nej... Där går smärtgränsen. Är dessvärre inte gjord av pengar. :rolleyes:
 

MTheC

Medlem
Hade tänkt det, för 5750kr som den tidigare kostade, men 7500kr... nej... Där går smärtgränsen. Är dessvärre inte gjord av pengar. :rolleyes:
Jag var lite i samma läge, funderade på det men bestämde sen att det var för dyrt men börjar nu ångra det lite så kommer säkert vid något svagt tillfälle köpa en eller två.

Känns också som att de jag tidigare köpt för drygt 3000 SEK nu måste ses som fynd (vilket jag visserligen gjorde redan då).
 
Jag var lite i samma läge, funderade på det men bestämde sen att det var för dyrt men börjar nu ångra det lite så kommer säkert vid något svagt tillfälle köpa en eller två.

Känns också som att de jag tidigare köpt för drygt 3000 SEK nu måste ses som fynd (vilket jag visserligen gjorde redan då).
Ja, jag har sett på Arlanda (minns ej årgång) för under 4000kr. Ångrar rejält jag ej köpte...
 

MTheC

Medlem
Ja, jag har sett på Arlanda (minns ej årgång) för under 4000kr. Ångrar rejält jag ej köpte...
Det är där jag köpt de flesta, gjorde det några gånger när de hade kampanjerna med köp 4 betala för 3 men sen bestämde de sig för att det inte gällde för fine wines (de förlorade nog pengar på den försäljningen). Tror jag sen köpte de sista de hade inne för ca 1 år sedan. Verkar tyvärr inte som de kommer ta in mer av det.
 

Kevinator

Medlem
Var det någon som klickade hem några VVF på bolaget i veckan? De har höjt priset ganska saftigt på den från tidigare vintage så funderar också hur de kommer prissätta 2008 när den väl släpps.

Jag klickade hem en men funderar fortfarande på om jag gjorde rätt eller inte... priset är verkligen i det saftigaste laget, å andra sidan skulle denna bli min första och enda VVF. Jag är en sucker för bra stories, och VVFen har den bästa i champagnevärlden. Dilemma, dilemma.. jag får fundera lite till.

Ett alternativ som jag tänker på är att buda hem en VVF på auktion + köpa in en flaska RD 2004 för samma peng.

All advice welcome :rolleyes:
 
Toppen