Senaste nytt

Går utmärkt att äta på Arlanda – om man saknar smaklökar

Agö

Medlem
Är det verkligen så dåligt, nu var det något år sedan jag åt där men då var det ok. Känner också behov av att testa nu för att se om det blivit så dåligt.
Ja, det är det och det blir löjligt när man därefter ser prislappen. Finns en annan tråd här på BC där jag recenserat ett par av mina Pontusbesök, bl a en otäck Biff Rydberg. Pontus själv är ju ointresserad av kvalitet, det är inte så han driver sina övriga verksamheter idag heller. Storköksprincipen.
 

MTheC

Medlem
Ja, det är det och det blir löjligt när man därefter ser prislappen. Finns en annan tråd här på BC där jag recenserat ett par av mina Pontusbesök, bl a en otäck Biff Rydberg. Pontus själv är ju ointresserad av kvalitet, det är inte så han driver sina övriga verksamheter idag heller. Storköksprincipen.
Får testa vid tillfälle men ska då sätta förväntningarna därefter :)

Uppskattar i alla fall att det är enda stället med vettig vinlista på Arlanda (inte så prisvärt men har druckit något glas där vid tillfälle)
 

Agö

Medlem
Får testa vid tillfälle men ska då sätta förväntningarna därefter :)

Uppskattar i alla fall att det är enda stället med vettig vinlista på Arlanda (inte så prisvärt men har druckit något glas där vid tillfälle)
Japp. Det är ju en flygplats och priset därefter men när de smaskar på med 355 spänn (Prinsen tar 360 kr) för en (snällt sagt) hemmasnickrad Biff Rydberg och serverar röd bourgogne till 20+ grader så...

Det har väl i sig att göra med ambitionerna. 14 min serveringsgaranti. Då får man nog en viss kökspersonal.

Såg att de har en wagyu på menyn nu för strax syd om tusenlappen. Testar du, haha?
 

Ystad

Medlem
Vad anser forumets frekventa Arlanda besökare
Tja ... det verkar ju som de flesta här håller med om innehållet i SVD-artikeln att maten på ARN är ingen höjdare (möjligen med undantag för Pontus). Någon jämför med Kastrup eller Manchester - vilket fick mig att fundera över flygplatsmat i största allmänhet (och nu blir det lite OT - säkert inte så smart i en tråd jag själv startat - men kan inte låta bli): jag har ingen stor erfarenhet av att äta på flygplatser men som jag minns det undrar jag om det inte var lite bättre förr innan "massresandet" tog ordentlig fart de senaste åren. T ex saknar jag på Kastrup den trevliga fisk- o skaldjurs-bar som låg ungefär vid B-pirens början, jag saknar också "Hereford" som låg där MASH ligger idag. På CDG saknar jag definitivt Hippopotamus som låg mellan 2B o D (märkligt egentligen att restaurangutbudet är så påvert idag på Frankrikes största flygplats). Tack o lov finns fortfarande Bubbles Seafood & Wine Bar kvar på AMS...
 

MTheC

Medlem
Såg att de har en wagyu på menyn nu för strax syd om tusenlappen. Testar du, haha?
Skulle vara om jag lyckas pricka in en tjänstresa med min chef så vi äter middag på Arlanda - han är ganska prisokänslig så kan nog få honom att ta det på företagskortet :)
 

Jönsson

Medlem
Förstår mig inte alls på Pontus påstådda storhet. De har några säkra kort, lättlagad mat utan krav på teknik eller finess men med hyfsade råvaror... där det inte är färdiglagat som serveras. Man får dock garanterat problem om man försöker sig på något som kräver lite mer av kocken. Det är alldeles för ojämn kvalité. Senast en överkokt marulk.
 
Toppen