Senaste nytt

Starwood Gold vs Hilton HHonors Gold

agehall

Medlem
OK. Om man får lounge access med HH Gold blir det ju avgjort mycket bättre än SPG Gold. Annars är inte skillnaderna så stora som jag trodde (i publicerade förmåner)

Nej, HHonors Gold ger inte lounge access per automatik. Du måste ha diamond för det. Jag kan bara prata från egen erfarenhet och jag värderar HHonors Gold mycket högre än SPG Gold. Har alltid fått bättre uppgraderingar och bemötande på Hilton.
 

JacobGBG

Medlem
Jag tror både Hilton och SPG ger lounge access till sina top-tier-medlemmar, oavsett rumstyp. Annars måste man boka ett executive rum av något slag. Det brukar stå i rumsbeskrivningen att man får tillgång till executive lounge. Bokar man ett sådant rum så spelar inte status någon roll.

SPG Gold har lounge access, men som påpekat så är antalet lounger bland deras properties betydligt färre.
 

rvarttinen

Medlem
Har SPG Gold och blivit uppgraderad rätt ofta. Mest bott i USA/Kanada och några gånger Europa. Oftast blir det W, Sheraton, Westin och någon gång Le Meridien. Senast på Sheraton och fått Executive rum med tillgång till loungen. Det senare var mycket trevligt!

Intjänigen med Gold är 50% extra, men med tanke på de priser som de flesta hotel i SPG har så går det ganska snabbt att komma upp i nivåer. Brukar passa på att boka behandling på Bliss när jag bor på något W, Sheraton har ofta bättre restaurangen på de flesta hotellen, etc. Det ger också en extra skjuts.
 

Valley

Medlem
Nu har jag bara varit SPG Gold i två veckor, men hittills är HH Gold utkonkurrerat.
2 uppgraderade rum av 3 möjliga. Fast, om det beror på att jag är Guld eller att jag börjar bli känd som "stamgäst" på hotellet låter jag vara osagt.
Får se om ett halvår om det märks någon skillnad
 
Toppen