Senaste nytt

Poängtabell

Hej BC:are!

Tänkte kolla med er om det bara är jag som har tappat förståndet. Men visst var det 20k baspoäng och 20 flygningar för silver?

Gick in för att checka in mitt flyg för imon och upptäckte att det står 22500baspoäng för silver och 22 flygningar.

Min kvalifikationsperiod har precis nollställts så därför väcktes intresset.
Något de har ändrat för denna period eller varit så innan också?

Mvh Tim Karlsson
 

Attachments

  • E122843D-8491-4C03-8065-C485BA4605C5.jpeg
    E122843D-8491-4C03-8065-C485BA4605C5.jpeg
    113,2 KB · Visningar: 214

ekf

Medlem
Hej BC:are!

Tänkte kolla med er om det bara är jag som har tappat förståndet. Men visst var det 20k baspoäng och 20 flygningar för silver?

Gick in för att checka in mitt flyg för imon och upptäckte att det står 22500baspoäng för silver och 22 flygningar.

Min kvalifikationsperiod har precis nollställts så därför väcktes intresset.
Något de har ändrat för denna period eller varit så innan också?

Mvh Tim Karlsson
Du feltolkar bilden, den visar din väg till EBG då du redan är EBS.

EBS nås vid 20k baspoäng eller 10 flygningar med SAS.

Edit: Rättat nivågränsen för kvalificerande flygningar
 
Last edited:

ekf

Medlem
Lägger ni däremot in en mellanlandning till slutdestinationen både på vägen dit och hem så får ni 4 flygningar vardera.
Mellanlandning där flygen har olika flightnummer kanske bör tilläggas. LYR-TOS-OSL (med SK4425) räknas som en flygning medans LYR-TOS (SK4425) + TOS-OSL (SK4427) räknas som två. Detta trots att man behöver gå av i TOS och runda tull+schengen immigration+säkerhetskontroll i båda fallen innan ny boarding.
 
Nej du får bara tillgodo räkna dig dem flygningar du skälv gör. Så det blir 2 flygningar för dig och 2 för din sambo. Lägger ni däremot in en mellanlandning till slutdestinationen både på vägen dit och hem så får ni 4 flygningar vardera.

Ja, så klart, nu har jag tillsett att hjärnan är inkopplad också. Tack för att du förklarade det jag egentligen borde veta. :D
 
Toppen