Senaste nytt

JFK Star Alliance Lounge

Inkognito

Ny medlem
Hej.

Skall till NY nästa vecka och har bokat resa via Star Alliance Bonusresor.
Flyger dit business med Swiss och hem med Austrian.

Vet någon här vilken lounge man skall välja på JFK? Ser ut som vi reser ifrån Terminal 1.

mvh
 
Last edited:

mha321

Medlem
På T4 på jfk finns en Swiss lounge. Vill minnas att det är den enda star loungen där.

Edit: den verkar stängd för renovering. Swiss passagerare får tillfälligt access till Etihad lounge. Vet ej vad som gäller för Austrian då.

Edit igen: flyger verkligen Austrian från terminal 4 dock?
 
Last edited:

M.T

Medlem
Någon som vet hur Etihad loungen är? då tänker jag på Firstclass delen, hittar lite info om businessdelen men inget om first. flyger Swiss F.
 

Jönsson

Medlem
Det finns ingen airside transfer mellan terminaler på JFK med ett undantag av de som Delta använder. Därmed tror jag inte man blir insläppt på T1 med boardingkort för T4.
TSA bryr sig generellt inte om till vilken terminal du har ditt boarding pass. Du kommer säkerligen bli påmind om att du är på fel terminal men om du förklarar ett ärende bör de släppa i dig. Med reservation för att enskild individer kan sätta käppar i hjulet. Att ha ett mobilt boarding pass kan eventuellt hjälpa då det är minde tydligt var du är på väg. Sedan kan man ju naturligtvis fundera över om det är värt att gå genom säkerhetskontrollen två gånger samma dag.
 

Senator

Moderator
TSA bryr sig generellt inte om till vilken terminal du har ditt boarding pass. Du kommer säkerligen bli påmind om att du är på fel terminal men om du förklarar ett ärende bör de släppa i dig. Med reservation för att enskild individer kan sätta käppar i hjulet. Att ha ett mobilt boarding pass kan eventuellt hjälpa då det är minde tydligt var du är på väg. Sedan kan man ju naturligtvis fundera över om det är värt att gå genom säkerhetskontrollen två gånger samma dag.

Vet inte helt, kan kolla imorgon när jag är på JFK, dock Terminal 8 och om gudarna är med mig, Terminal 7 också
 
Toppen