Senaste nytt

Kan man avboka Flexbiljett på Norwegian efter incheckning

Per N

Medlem
Det står på Norwegians flexbiljett att den kan avbokas fram till 30 min innan avgång med full återbetalning. Är det någon som vet om det även gäller i det fall man checkat in (utan bagage) och tagit sig airside?
 

gjohansson

Medlem
Vet inte just norsken men man brukar ju kunna checka ut och sen avbeställa den oavsett om man är airside eller inte.
Men kan väl vara att man behöver ringa för att göra det
 

Per N

Medlem
Vet inte just norsken men man brukar ju kunna checka ut och sen avbeställa den oavsett om man är airside eller inte.
Men kan väl vara att man behöver ringa för att göra det
Man får betala en avgift om man ringer och avbokar. Det står att man ska kunna göra det i "My Travels". Min fundering är om avbokning hanteras annorlunda pga att man checkat in och blivit scannad i security.
 

Berglund

Medlem
Jag flyger ibland Norwegian ner till Malmö/Köpenhamn. Det går utmärkt att avboka i appen eller via webbsidan även om man nu skulle ha hunnit hela vägen ut, checkat in och gått igenom säkerhetskontrollen.
 

Berglund

Medlem
@NotRyan Det är inget fel med Norwegian för att åka korta hopp på en timme inom Europa, där det finns flera avgångar om dagen mellan de flygplatser du har för avsikt att åka mellan. När de på kampanj säljer biljetter Stockholm-Malmö för 299 kr eller erbjuder full flex biljetter för 899 kr då kan jag absolut tänka mig att köpa!
 

fcx

Medlem
@NotRyan Det är inget fel med Norwegian för att åka korta hopp på en timme inom Europa, där det finns flera avgångar om dagen mellan de flygplatser du har för avsikt att åka mellan. När de på kampanj säljer biljetter Stockholm-Malmö för 299 kr eller erbjuder full flex biljetter för 899 kr då kan jag absolut tänka mig att köpa!

@NotRyan kan ju hålla tummarna för att 299 kr är så billigt att Kjos förlorar pengar på varje biljett
 
Toppen