Senaste nytt

SAS Mastercard och tjänsten "Card Transfer" från min spanska bank

IT-snubben

Medlem
...När Banco Sabadell lanserade tjänsten november 2018 var det en del avgifter som man fick rabatt på under en provperiod, från kampanjmailet;

"Promotion valid between 1 and 30 November 2018 (both inclusive), consisting of the discount of the fee for using Card Transfer (€10), restricted to a single use and for customers who have never used the service before the start of the promotion. The fee will be credited to the customer’s main account during the 90 calendar days following the promotion. When transferring funds in currencies other than the euro, a 3% mark-up fee will apply.

Operation valid for cards issued in Iceland, Norway and European Union countries (except Croatia, Luxembourg, Malta and Cyprus)"

Tittar man på produktsidan så verkar det inte längre vara några avgifter.

@IT-snubben Har du hunnit testa än? :)

Nu har jag testat att föra över 100€ för att se vad som händer.

De var tydliga med att en 3% mark-up fee skulle tillämpas samt att en avgift om 10€ även skulle debiteras.

På mitt SAS Mastercard finns ett reserverat belopp om 1108 kr benämnt "Card Transfer". Det står inget eurobelopp eller om det är ansett kontantuttag eller inte i MC-appen. Jag vet inte heller om det brukar göra det när beloppet är i status reserverat?

Avgiften om 10€ drogs efter överföringen från de 100€ vilket till slut då resulterade i 90€ på det spanska kontot. Det verkar som avgiften är densamma oavsett belopp så på detta lilla belopp slår avgiften givetvis högre än om jag skulle fört över en större summa.
 

pedantic

Medlem
På mitt SAS Mastercard finns ett reserverat belopp om 1108 kr benämnt "Card Transfer". Det står inget eurobelopp eller om det är ansett kontantuttag eller inte i MC-appen. Jag vet inte heller om det brukar göra det när beloppet är i status reserverat?

Follow up; hur ser det ut i SAS Mastercard utdraget, fick du några fina Eurobonus poäng? :D
 

IT-snubben

Medlem
Follow up; hur ser det ut i SAS Mastercard utdraget, fick du några fina Eurobonus poäng? :D
Ja, det ser ut att bli 166 poäng vilket borde innebära en vanlig debitering i SEK (då jag har MC Premium 15p/100kr).

Lite senare skulle jag föra över 1000 euro men fick mystiska problem med överföringen. Efter att ha provat några gånger så ringde jag SAS MC som meddelade att jag slog i taket som är 10000 kr/dygn. Enligt hon jag pratade med så räknades det som kontantuttag och ska inte ge några poäng alls. Jag nämnde dock inte att jag provat tidigare och då fått poäng.

Jag har inte fört över något mer då alla mina misslyckade försök att föra pengar TILL kontot tydligen triggade någon säkerhetsfunktion på Sabadell vilket fick mitt Card Transfer spärrad och jag måste kontakta dem om jag vill låsa upp den igen.:rolleyes:
 
Toppen