Senaste nytt

SAS nya hemsida

Resenären

Medlem
Jag lyckas överhuvudtaget inte logga in på "nya" hemsidan och EB. Matar in mitt användarnamn och lösen. Sedan blir det ingen reaktion... :(
Använder något så ovanligt som Win10 och Firefox.
På classic-sidan kommer jag in, men nu ville jag till EB-shop för att spendera lite EB-poäng,
Även SAS-app, både i iOS och Android är OK, men vill använda PC med stor skärm/upplösning.
 

danielhog

Medlem
Jag lyckas överhuvudtaget inte logga in på "nya" hemsidan och EB. Matar in mitt användarnamn och lösen. Sedan blir det ingen reaktion... :(
Använder något så ovanligt som Win10 och Firefox.
På classic-sidan kommer jag in, men nu ville jag till EB-shop för att spendera lite EB-poäng,
Även SAS-app, både i iOS och Android är OK, men vill använda PC med stor skärm/upplösning.
testa annan webbläsare?
 

Wayne

Medlem
Men det där diskuterade vi ju häromdagen. Du kan garanterat köpa C och D om du ringer in.
Haha, absolut, det gjorde vi. Nu handlade min fråga mer om varför det endast står 7 platser kvar när hela business är tomt. När det står så vore ju smidigt om alla klasser kommer upp på hemsidan så man får välja den klassen man vill även om det kostar lite mer, istället för att ringa in, men de har säkert sin genomtänkta idé bakom detta också. :)

Det blir lite bökigt att ringa in när som sagt en resebyrå måste boka våra jobbresor och bokar den klassen som nu kommer upp. Har inte riktigt mage att säga till dom att jag inte är nöjd med en avbokningsbar businessbiljett, utan vill upp i en ännu dyrare bokningsklass för att nå guld privat, haha. :D finns värre problem i världen.
Dock tycker jag att 30 tkr för 12 000 baspoäng inte är någon superutdelning.
 

Agö

Medlem
När det står så vore ju smidigt om alla klasser kommer upp på hemsidan så man får välja den klassen man vill även om det kostar lite mer, istället för att ringa in, men de har säkert sin genomtänkta idé bakom detta också.
Idén är nog att sälja ut billiga bokningsklasser först för att därefter övergå till de dyrare. Troligtvis är de flesta kunder intresserade av att betala så lite som möjligt och SAS ger ju två valmöjligheter i samma bokningsklass - en med mindre och en med mer flexibilitet. Det uppfyller nog de flestas önskemål med undantag för poängjägarna. Personligen skulle jag inte uppskatta ännu fler förvirrande valmöjligheter online, redan idag måste man vara noggrann för att inte hamna fel.

Dock tycker jag att 30 tkr för 12 000 baspoäng inte är någon superutdelning.
Det är nog alla överens om men D och C-klass är ju också dyrare och ger inte vansinnigt mycket fler poäng.
 

Wayne

Medlem
Idén är nog att sälja ut billiga bokningsklasser först för att därefter övergå till de dyrare. Troligtvis är de flesta kunder intresserade av att betala så lite som möjligt och SAS ger ju två valmöjligheter i samma bokningsklass - en med mindre och en med mer flexibilitet. Det uppfyller nog de flestas önskemål med undantag för poängjägarna. Personligen skulle jag inte uppskatta ännu fler förvirrande valmöjligheter online, redan idag måste man vara noggrann för att inte hamna fel.


Det är nog alla överens om men D och C-klass är ju också dyrare och ger inte vansinnigt mycket fler poäng.

:)
Ok, japp jag förstår detta absolut.
 

palmen

Moderator
Haha, absolut, det gjorde vi. Nu handlade min fråga mer om varför det endast står 7 platser kvar när hela business är tomt. När det står så vore ju smidigt om alla klasser kommer upp på hemsidan så man får välja den klassen man vill även om det kostar lite mer, istället för att ringa in, men de har säkert sin genomtänkta idé bakom detta också. :)

Det blir lite bökigt att ringa in när som sagt en resebyrå måste boka våra jobbresor och bokar den klassen som nu kommer upp. Har inte riktigt mage att säga till dom att jag inte är nöjd med en avbokningsbar businessbiljett, utan vill upp i en ännu dyrare bokningsklass för att nå guld privat, haha. :D finns värre problem i världen.
Dock tycker jag att 30 tkr för 12 000 baspoäng inte är någon superutdelning.
Jag gissar på at 99.999% som bokar resor hos sas inte vill betala mer pengar än vad som är nödvändigt för aktuell kabinklass. Att det finns vi som vill åt poängen är helt klart men är en väldigt liten skara människor.
Och som företag skulle jag inte gilla att ens anställda bokar dyrare resor än nödvändigt för att de vill ha mer poäng till sitt konto.
 

Wayne

Medlem
Jag gissar på at 99.999% som bokar resor hos sas inte vill betala mer pengar än vad som är nödvändigt för aktuell kabinklass. Att det finns vi som vill åt poängen är helt klart men är en väldigt liten skara människor.
Och som företag skulle jag inte gilla att ens anställda bokar dyrare resor än nödvändigt för att de vill ha mer poäng till sitt konto.
Håller helt med dig.

Däremot tycker jag det är rätt förvirrande med att det finns två olika business pro, dels en i bokningsklass Z som ger 6000 p till new york (likadant som business saver i klass Z) och även i bokningsklasser C och D som ger 9000 p.
 

palmen

Moderator
Håller helt med dig.

Däremot tycker jag det är rätt förvirrande med att det finns två olika business pro, dels en i bokningsklass Z som ger 6000 p till new york (likadant som business saver i klass Z) och även i bokningsklasser C och D som ger 9000 p.
SAS har krånglat till detta rejält, men hur mycket man betalar för en biljett återspeglar inte hur mycket poäng man får även om det oftast blir mer poäng ju högre upp i klasserna man kommer.
 

TasselT

Medlem
Försöker boka SAS PLUS med Flypremium rabatten.
På första sidan räknas rabatten ut korrekt och finns kvar i steg 2, men när jag kommer till steg 3 där jag ska välja sittplats så har rabatten plötsligt försvunnit. Vågar inte slutföra bokningen då det står 20.000p istället för korrekta 10.000p
Någon mer som råkat ut för detta ? Har testat i Firefox och Edge och det blir fel i båda.

/ TT
 
Toppen