Som nämnts så fick jag komma på planet trots mitt halvsunkiga boardingkort från Kastrup. Väl ombord så inspekterar jag hela kabinen och upptäcker efter idogt granskande att den uppvisar lite förslitningsskador. Detta är ju såklart någon jag förfäras över, det förstör min upplevelse.
Visa bifogad bild 96269
Ojojoj
Som lök på laxen så tror jag inte att kabinpersonalen sa mitt efternamn en enda gång (om jag minns vad de personer heter som passade upp mig och serverade mig mat och dryck skall vi inte gå in på)! Nu pratar vi alltså en ombordupplevelse som närmar sig Ryanair. Inte nog med det, roséchampagnen, som kostar 2600:- per flaska på bolaget (detta har jag såklart kollat upp i förväg) föll mig inte i smaken. Det var också så att precis när serveringen började så blev det såpass mycket turbulens att serveringen avbröts och all personal satte sig. Hur kan Lufthansa låta detta ske, i första klass?
Att personalen var fantastisk trevlig, med ett lättsamt och serviceinriktat sätt, är inget jag skall nämna. Inte heller det faktum att maten höll en väldigt hög kvalité rakt igenom. Inga problem att få två huvudrätter för att ha möjligheten att prova både ett rött vin och vitt vin. Personalens erbjudande att ha vinprovning av alla viner avböjdes dock. Dessertvinet var helt underbart, spännande att ha lite "off the beaten track"-viner.
Visa bifogad bild 96270
Detta var gott
Visa bifogad bild 96272
Detta också
Omhändertagandet slutade inte där, vi blev nästan nedtvingade i varsin säng efter vår femrätters, eller som de uttryckte det "our customers usually get very tired". För att följa gängse mall så skall jag kanske recensera sovupplevelsen nu. Jag sov, det var skönt.
Men inte skall jag låta grym service och god mat stå i vägen för det faktum att kabinen uppvisar några få tecken på att utnyttjas 20 timmar per dygn. Eller vänta, vad är egentligen viktigt för mig, vad kommer jag bära med mig när denna resa är över? Vad vill jag minnas, och hur vill jag beskriva min upplevelse för mina barn? Jag ändrar mig, detta var ta mig sjutton bland det bästa jag varit med om i luften!
Det är svårt att slå min första upplevelse i en First-kabin, det var i en 747-400 med den nu legendomspunna "stol-OCH-säng-konfigurationen", eller min andra flight ett år senare i en 747-8 (när vi går på upptäcktsfärd och går upp till business-kabinen så får vi helt plötsligt varsin jättekram av en flygvärdinna som utbrister "oh, it is you guys", hon som ett år tidigare haft hand om oss, då har man gjort något rätt i relationsbyggandet), men denna flighten är bra nära.
Visa bifogad bild 96273
Bra bra bra
Dagen blev bra, rätt och slätt underbar!