Hittade ingen given tråd för detta, om den hamnat fel får den gärna flyttas.
Genomförde nyligen min tredje first med LH, vilket var både ”hit and miss”. Jag har för avsikt att skriva en något fördröjd reserapport inom kort, då det finns en hel del att dela från denna upplevelse. Sitter dock med ett bekymmer som jag gärna skulle vilja ha expertisens input på .
På väg hem MEX-FRA blev vårt bagage kvar i Mexiko City av okänd anledning. Vi hade gott om tid så att det inte hanns med är helt uteslutet (kanske var det just för mkt tid som var problemet...). Att bagaget inte kommit med blev vi varse om först när bandet slutat snurra på ARN. Gjorde en anmälan på en gång och sällskapet har därefter fått sitt bagage mellan 3-6 dgr efter hemkomst.
När min väska till slut dök upp var den i bedrövligt skick och med ett antal skador, bl.a. en ca 30 cm lång skärskada i plasten som sitter över dragkedjan. Tekniskt sett går väskan fortfarande att använda, men jag kommer inte göra det då det inte känns tryggt att checka in den med nuvarande skador då den kanske inte håller för så mkt mer. Väskan var dessutom uppbruten och genomsökt, vet inte om det är tullen, men inget tycks saknas.
Jag tycker att man kan ställa högre krav på hanteringen vid en resa i first (även om det var på award). Jag har skickat två mejl till LHs customer relations - ett med allmän positiv och negativ feedback efter hemkomst, och ett till med ytterligare synpunkter och förfrågan om ersättning efter att väskan dök upp. Jag har dock inte hört ett pip från LH såhär långt.
Finns det någon lämpligare kontaktväg för firstpassagerare förutom att ringa? Jag kunde inte hitta någon mejladress.
Är det rimligt att förvänta sig ersättning? Bör de ersätta väskan tex, eller bör jag släppa detta? Eller är det SAS som utfärdade biljetten som jag ska kontakta?
Genomförde nyligen min tredje first med LH, vilket var både ”hit and miss”. Jag har för avsikt att skriva en något fördröjd reserapport inom kort, då det finns en hel del att dela från denna upplevelse. Sitter dock med ett bekymmer som jag gärna skulle vilja ha expertisens input på .
På väg hem MEX-FRA blev vårt bagage kvar i Mexiko City av okänd anledning. Vi hade gott om tid så att det inte hanns med är helt uteslutet (kanske var det just för mkt tid som var problemet...). Att bagaget inte kommit med blev vi varse om först när bandet slutat snurra på ARN. Gjorde en anmälan på en gång och sällskapet har därefter fått sitt bagage mellan 3-6 dgr efter hemkomst.
När min väska till slut dök upp var den i bedrövligt skick och med ett antal skador, bl.a. en ca 30 cm lång skärskada i plasten som sitter över dragkedjan. Tekniskt sett går väskan fortfarande att använda, men jag kommer inte göra det då det inte känns tryggt att checka in den med nuvarande skador då den kanske inte håller för så mkt mer. Väskan var dessutom uppbruten och genomsökt, vet inte om det är tullen, men inget tycks saknas.
Jag tycker att man kan ställa högre krav på hanteringen vid en resa i first (även om det var på award). Jag har skickat två mejl till LHs customer relations - ett med allmän positiv och negativ feedback efter hemkomst, och ett till med ytterligare synpunkter och förfrågan om ersättning efter att väskan dök upp. Jag har dock inte hört ett pip från LH såhär långt.
Finns det någon lämpligare kontaktväg för firstpassagerare förutom att ringa? Jag kunde inte hitta någon mejladress.
Är det rimligt att förvänta sig ersättning? Bör de ersätta väskan tex, eller bör jag släppa detta? Eller är det SAS som utfärdade biljetten som jag ska kontakta?