Senaste nytt

Växla mellan SAS Amex Elite och Premium

Baker421

Medlem
Hej, nybörjare här och har kanske blivit lite förvirrad. Har det alltid varit så att AmEx SAS Premium ger bara en 2-4-1 voucher oavsett om man spenderar 300.000 kr i ett kalenderår? Trodde att jag hade läst någonstans att man skulle kunna få två vouchers om man spenderade den ytterligare 150.000 kr.
 

NotRyan

Medlem
Hej, nybörjare här och har kanske blivit lite förvirrad. Har det alltid varit så att AmEx SAS Premium ger bara en 2-4-1 voucher oavsett om man spenderar 300.000 kr i ett kalenderår? Trodde att jag hade läst någonstans att man skulle kunna få två vouchers om man spenderade den ytterligare 150.000 kr.
Hej! Välkommen hit!
Det gäller för SAS Amex Elite, inte för Premium där man får en st halva priset voucher efter 150K
 
  • blir det med reseförsäkringen för resor köpta med Elite-kortet?
  • Tas den en ny kreditkontroll när man ansöker om Premium när man har ett aktivt Elite?
  • Behålls kreditgränsen från det befintliga Elite när man går över till annat SAS Amex?
Var i förra veckan i kontakt med AmEx, fast ett byte tvärtom, från Premium till Elite, sedan gjorde jag processen online.

1. Försäkringen på mina resor gjorda med det uppsagda premium-kortet gäller så länge jag har Elite. Här är det ju dock ett "bättre" kort, vet inte om försäkringen blir nedgraderad, eller ens gäller, när du går från ett bättre till ett sämre.

2. Det togs ingen kontroll på mig, ansökan godkändes i och med att jag klickade på "ansök".

3. Inte tänkt på, fick förvisso se vad jag godkänts för och det var kring samma kredit som innan, men om det var 10000 kr plus eller minus, eller exakt samma, kollade jag inte.
 
Toppen