Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

ekf

Medlem
En basal fråga kanske, men funkar det att utnyttja sin 2-4-1 enligt följande exempel:

UT
CPH-FRA-SFO
"IN"

(open jaw)
LAX-TPE (Taipei)-DPS (Denpasar, Bali)

Tänkte sen antingen utnyttja en till 2-4-1, alternativt en revenue-biljett hem till Cph. Ser ni något som strider mot reglerna?
Dubbel Open Jaw är väl inte tillåtet med Eurobonus mig veterligen. Sedan tror jag inte att du får ha open jaw mellan olika awardzoner heller... (eller flyga hem till europa via asien från nordamerika)
 

JohanGE

Medlem
Dubbel Open Jaw är väl inte tillåtet med Eurobonus mig veterligen. Sedan tror jag inte att du får ha open jaw mellan olika awardzoner heller... (eller flyga hem till europa via asien från nordamerika)
Attans. Det lät faktiskt för bra för att vara sant. Har du/ni någon kreativ lösning på hur man skulle kunna få ihop (på bästa sätt) ett liknande koncept; resa till USA 10 dagar, och sen vidare till Asien. Möjligtvis att blanda 2x24-1 samt/alt. revenue eller Flypremium med SAS.
 

Canadien

Medlem
Attans. Det lät faktiskt för bra för att vara sant. Har du/ni någon kreativ lösning på hur man skulle kunna få ihop (på bästa sätt) ett liknande koncept; resa till USA 10 dagar, och sen vidare till Asien. Möjligtvis att blanda 2x24-1 samt/alt. revenue eller Flypremium med SAS.

Boka europa-USA t o r på en biljett med 2-4-1, och US-Asien t o r på en andra biljett med en 2-4-1
 

Canadien

Medlem
Yes, det är väl ett alternativ. Trodde man kunde komma undan med en open jaw mellan award-zoner :(
Nej det brukar de inte tillåta. Sedan är en generell open-jaw-regel (även om man bokar för cash) att avståndet mellan de öppna käkarna inte får vara längre än någon av de enskilda käkarna. Du får m a o inte boka open jaw OSL-ARN // ARN-HEL t ex.
 

Lauda 777

Medlem
Är det någon som har koll på i vilket ordning vouchers visas när man bokar online med Sas?

Jag har nu två, varav en går ut vid årsskiftet. Är det den som används först tro?
 

danielhog

Medlem
Jag vet inte om det här är en känsla som delas av fler på forumet, men jag får en känsla av agenter i Tallin som bara inte vill hjälpa till eller hittar på egna helt ologiska saker.

HUACA har väl inte uppstått för inte, men jag skulle ändra min resa SIN - LHR till SIN - ARN.

Det gick inte enligt agenten, och då LHR saknade anslutningar till ARN så frågade jag om det gick att byta FRA och sen till ARN?

Det gick bra att byta till FRA, men där fanns det inga anslutningar heller.

Nöjde mig med byte till FRA och funderade vidare på livet. Ringde sedan tillbaka 10 minuter senare och kunde ändra till SIN - ARN.

Jag förstår verkligen inte det här. Är det någon som kan förklara vad det beror på?
 

Taggen

Medlem
Jag vet inte om det här är en känsla som delas av fler på forumet, men jag får en känsla av agenter i Tallin som bara inte vill hjälpa till eller hittar på egna helt ologiska saker.

HUACA har väl inte uppstått för inte, men jag skulle ändra min resa SIN - LHR till SIN - ARN.

Det gick inte enligt agenten, och då LHR saknade anslutningar till ARN så frågade jag om det gick att byta FRA och sen till ARN?

Det gick bra att byta till FRA, men där fanns det inga anslutningar heller.

Nöjde mig med byte till FRA och funderade vidare på livet. Ringde sedan tillbaka 10 minuter senare och kunde ändra till SIN - ARN.

Jag förstår verkligen inte det här. Är det någon som kan förklara vad det beror på?
Kompetens och utbildning av agenten. För en lekman framstår att boka en resa som mycket simpelt men tyvärr är det rätt komplicerat när man börjar grotta i det. Processen att boka består i flera olika steg och man måste göra saker i en viss ordning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen